قطب‌های تولید و حفاری نفت ایران توافقنامه همکاری امضا کردند

16:43 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قطب‌های تولید و حفاری نفت ایران توافقنامه همکاری امضا کردند
شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری با هدف شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت به‌منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز توافقنامه تقویت همکاری امضا کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین امضای توافقنامه همکاری شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری گفت: امروز روز خوبی برای دو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری است و انتظار می‌رود تقویت همکاری‌ها بین دو شرکت سبب توسعه و پیشرفت افزون‌تر و اعتلای صنعت نفت کشور شود.

وی افزود: برنامه اصلی صنعت نفت حمایت از توانمندی‌های داخلی در همه زمینه‌هاست؛ از این رو تلاش بر این است که شرکت ملی حفاری ایران به شرایط مطلوب خود بازگردد و بتواند خدمات حفاری را به‌نحو بسیار عالی ارائه کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: نگاه ما کارشناسی، تخصصی و استفاده از توان بالقوه شرکت ملی حفاری در تحقق برنامه‌های صنعت نفت است، زیرا حفاری در فرآیند تولید نقش اصلی را ایفا می‌کند و تحقق برنامه‌های صنعت نفت برای عزت، اقتدار و سربلندی کشور است.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری نیز در این آیین نقش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اجرای برنامه‌های صنعت نفت و افزایش تولید را بسیار مهم دانست و گفت: این شرکت بزرگترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران است که نقش اصلی در تحقق حفظ، نگهداشت و افزایش تولید برعهده دارد.

وی با این توضیح که این توافقنامه در پیوست با قرارداد پنج‌ساله و استمرار آن بین دو شرکت مبادله می‌شود، افزود: با توجه به اهتمام و حمایت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا برای انجام برنامه‌های ابلاغی موفق عمل کند.

گلپایگانی به همکاری و همیاری دو شرکت درباره بازسازی، نوسازی و ارتقا ناوگان حفاری و تجهیزات خدمات جانبی آن اشاره و اظهار کرد: با بازسازی ماشین آلات و تجهیزات کاربردی در حفاری و با توجه به وجود نیرو‌های مجرب و کار آزموده در شرکت ملی حفاری ایران، شاهد افزایش بهره وری و رضایتمندی بیش از پیش کارفرما‌ها در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

بر پایه این گزارش، شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۷۰ دستگاه دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی و تجهیزات و ابزار خدمات فنی و ویژه حفاری در تملک دارد که افزون بر ۲۵ عملیات متنوع و مختلف انجام می‌دهد و دارای نیرو‌های متخصص و مجرب در حوزه‌های عملیاتی و پشتیبانی فنی و مهندسی به‌عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور و منطقه است.

هم‌اکنون دستگاه‌های حفاری سبک و سنگین خشکی ملی حفاری در طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گستره عملیاتی پنج شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان و در قالب اجرای بسته‌های مربوط به طرح توسعه ۲۸ مخزن در چرخه عملیات قرار دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *