رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری فارس: فعالیت کارگروه قضایی تعیین تکلیف اراضی واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی ادامه دارد

15:59 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: فعالیت کارگروه قضایی تعیین تکلیف اراضی واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی ادامه دارد
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال‌های گذشته برخی از اراضی جهت فعال شدن شرکت‌ها به این منطقه واگذار شده است که هیچ اقدامی در این زمین‌ها صورت نگرفته است و سالهاست که این زمین‌ها بلاتکلیف و معطل مانده‌اند؛ لذا یک کارگروه برای بازپسگیری این اراضی تشکیل شده است.

خبرگزاری میزان- در ادامه بررسی مستمر مسئولان قضایی استان فارس از وضعیت واحد‌های تولیدی رئیس کل دادگستری فارس با حضور در منطقه ویژه اقتصادی ضمن بازدید از فعالیت‌های شرکت‌های مستقر و ارزیابی ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال در این منطقه مشکلات حقوقی و قضایی سه شرکت فعال در این مجموعه را بررسی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در جریان این بازدید ضمن ملاقات با تعدادی از تولید کنندگان ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت منطقه ویژه اقتصادی شیراز روند ساماندهی شرکت‌های مستقر در این منطقه بهتر از گذشته انجام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند انتقال کارخانه‌های آلاینده شیراز به این منطقه گفت: برخی کارخانه‌ها از جمله روغن نباتی و پشم شیشه باید از داخل شهر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ما از این بازدید بررسی زمین‌های واگذار شده در این منطقه به این کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و تلاش در راستای جلوگیری از سوء استفاده از اراضی است چرا که معتقدیم اراضی این منطقه باید به تولید کنندگان واقعی و عمل گرا در عرصه تولید واگذار شود.

 رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: خوشبختانه کارخانه پشم‌شیشه اقدامات قابل توجهی برای انتقال به منطقه ویژه اقتصادی انجام داده است و امکان جابه‌جایی این کارخانه در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد. اما تلاش چندانی از سوی کارخانه روغن نباتی برای جابه‌جایی صورت نگرفته و قرار است هر چه سریعتر مدیران این کارخانه مورد بازخواست قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: در سال‌های گذشته برخی از اراضی جهت فعال شدن شرکت‌ها به این منطقه واگذار شده است که هیچ اقدامی در این زمین‌ها صورت نگرفته است و سالهاست که این زمین‌ها بلاتکلیف و معطل مانده‌اند؛ لذا یک کارگروه برای بازپسگیری این اراضی تشکیل شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت جهادی برخی از واحد‌های تولیدی در جذب نیروی کار توسعه واحد‌های تولیدی گفت: شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با جدیت و پشتکار برای تحقق شعار سال در تلاش هستند و این امر با حمایت جدی‌تر مسئولان و تعاملات بین سازمانی می‌تواند با سرعت و قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بسیاری از شرکت‌ها بدهی‌های بانکی به حداقل رسیده است. هرچند ممکن است برخی از شرکت‌ها به دلیل بدهی بانکی تعطیل شده باشند، اما ۷۶ شرکت سال گذشته احیا شد و تمام تلاش خود را برای احیای بقیه شرکت‌های دارای مشکل نیز به کار گرفته‌ایم
قاضی ارشد دادگستری فارس با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات بسیار خوبی برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت شرکت‌ها از سوی بانک‌ها اعطا شده است، افزود: ساماندهی واحد‌های کارگاهی بازیافت در شهر شیراز به ویژه در حاشیه کمربندی در دستور کار است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین بیان کرد: دشمن درصدد است تا در فضای مجازی ناامیدی را به جامعه و جوانان کشور القا کند، اما خوشبختانه شاهد نشاط، امید و کار در حوزه صنعت استان فارس هستیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *