رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی خانواده یک برگزار شد

16:17 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی خانواده یک برگزار شد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای ملاقات‌های مردمی مستمر و برنامه ریزی شده، با هدف استماع بدون واسطه مشکلات مردم در مجتمع قضایی خانواده یک حضور یافت و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به این مجتمع رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- یحیی جعفری در راستای ملاقات‌های مردمی مستمر و با هدف استماع بدون واسطه مشکلات مردم در مجتمع قضایی خانواده یک حضور یافتند و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به این مجتمع رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این برنامه بیان کرد: تجمیع کلیه شعب رسیدگی به خانواده در دو مجتمع قضایی خانواده یک و دو موجب تقویت مدیریت امر و تخصصی شدن رسیدگی‌ها شده است.

وی گفت: ما به دنبال اختصاصی کردن شعب خانواده در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده هستیم که مانع اصلی، کمبود قاضی مشاور است.اصل در رسیدگی به دعاوی خانواده توجه به حفظ بنیان خانواده و تلاش در صلح و سازش و تداوم زندگی است.

رئیس کل محاکم تهران اظهار کرد: متاسفانه دخالت احساسات روحی و روانی که منشأ اختلافات خانوادگی دارد، محکومیت‌های مالی در دعاوی خانواده را با سایر دعاوی مالی متمایز کرده است و این امر باعث شده است در برخی موارد زوج نهایت تلاش خود را در عدم پرداخت محکومیت خود به کار گیرد.

جعفری گفت: تعیین مهریه‌های سنگین با علم به عدم بضاعت مالی زوج در حین عقد موجب می‌گردد، با اقدام زوجه به مطالبه مهریه، کل زندگی تحت الشعاع قرار گیرد و مقدمات جدایی و طلاق رقم به خورد.

در این برنامه رضا حاتمی ماربینی سرپرست مجتمع، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم ابوالحسنی مدیر دفتر کل مجتمع، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعین مردمی همراهی کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری بصورت برنامه ریزی شده با حضور در مجتمع‌های قضایی کارکنان دولت، شهید مفتح، شهید کچویی، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت و خانواده یک پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند و در همین راستا نیز در روز دوشنبه /۲۲ خرداد در مجتمع قضایی شهید صدر، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی نیز می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *