رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلسه بررسی اقدمات عملی درخصوص پیشگیری ازسرقت سیم کابل و تجهیزات برق در آذربایجان غربی برگزار شد

18:00 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلسه بررسی اقدمات عملی درخصوص پیشگیری ازسرقت سیم کابل و تجهیزات برق در آذربایجان غربی برگزار شد
دادستان مرکز استان آذربایجان غربی گفت: کسانی که در حراست، نظارت و کشف جرایم سرقت اموال بیت المال کوتاهی می‌کنند در حیف و میل بیت المال شریک هستند.

خبرگزاری میزان - عصر روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، جلسه بررسی اقدمات عملی درخصوص پیشگیری از سرقت سیم کابل و تجهیزات برق در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی برگزار شد.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی در این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام مهربانی و خوبی‌ها حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت بیان کرد: این جلسه به منظور پیگیری مصوبات و اقدامات عملی تصمیمات جلسه بررسی وضعیت سرقت و اقدامات پیشگبرانه مدیران دولتی استان که در ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، در مورد سرقت سیم کابل‌ها و تجهیزات مرتبط مجموعه شرکت برق منعقد یافته است.

مجیدی ادامه داد: حفاظت از اموال بیت المال برای دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است و حتماً می‌بایست در حوزه جرایم، خصوصاً سرقت فکر اساسی داشت و تمامی تدابیر را در بکارگیری اقداماتی که در راستای پیشگیری از وقوع این جرم است را مدیریت خاص کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه سرقت سیم کابل و تجهیزات شرکت توزیع برق مشکلات و چالش‌‎هایی وجود دارد و حتماً مجموعه بازرسی‌های انتظامی با بازرسی‌های کارآمد به موضوع ورود جدی داشته باشند و با برنامه ریزی دقیق و معین، پیگیری انجام دقیق امور مربوط به کشف و ضبط در حوزه جرایم سرقت را داشته باشند، چرا که یکی از وظایف بازرسی‌ها نظارت بر حسن انجام امور است و همچنین باید به تقویت دایره تجسس کلانتری‌ها نگاه ویژه داشت. 

مجیدی با اشاره به لزوم اقدامات صیانتی از سوی شرکت توزیع برق استان، تاکید کرد: شرکت توزیع برق باید برای حفاظت از اموال خود که جزء بیت المال هستند برنامه داشته باشد چرا که این مسئولیت شرعی و قانونی هر سازمانی است که از اموال بیت المال که امانتی هستند در دست آن‌ها به خوبی حفاظت کند تا نه تنها از اتلاف بیت المال جلوگیری کنند بلکه این همه گرفتاری برای دستگاه قضایی و مراجع انتظامی ایجاد نکنند.

وی افزود: اگر به منظور پیشگیری از جرم سرقت سیم کابل نیاز به تغییر شبکه مسی است باید تعویض گردند و اگر نیاز به افزایش گشت‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه می‌باشد حتماً در دستور کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی اظهار کرد: جلساتی که تشکیل می‌شود نتیجه آن اقداماتی در جهت کاهش محسوس سرقت‌ها چه اموال بیت المال و چه اموال شخصی باشد و توجه داشت کسانی که در حراست، نظارت و کشف جرایم سرقت اموال بیت المال کوتاهی می‌کنند در حیف و میل بیت المال شریک هستند.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت توزیع برق استان و مراجع انتظامی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درخصوص موضوع جلسه پرداختند و پس از ارائه نقطه نظرات در خصوص دستور جلسه این جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *