حرفه پرستاری جایگاه مترقی است که هر لحظه در حال خدمت به مردم هستند

10:47 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۵۵۵
حرفه پرستاری جایگاه مترقی است که هر لحظه در حال خدمت به مردم هستند
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن یادآوری رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا، حرفه پرستاری را جایگاهی مترقی دانست که هر لحظه در حال خدمت به مردم هستند.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهروز رحیمی در اجلاس مدیران پرستاری و روسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی کشور، نظارت، پایش و ارزیابی را حلقه مفقوده مدیریت در شرایط امروز بیان کرد که نیازمند انتقال دانش ضمنی است.

وی ضمن یادآوری رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا، حرفه پرستاری را جایگاهی مترقی دانست که هر لحظه در حال خدمت به مردم هستند.

رحیمی نظارت را از عواملی دانست که می‌تواند کیفیت ارائه خدمات را در تمامی ارکان جامعه به‌ویژه حوزه سلامت افزایش دهد و در نهایت باعث شود که خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم ارائه شود.وی نقش مدیران پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی را بسیار پررنگ عنوان کرد که وظیفه جانشین پروری و تربیت نیرو‌های جوان، متدین و متخصص را در حوزه پرستاری دارند.

معاون وزیر بهداشت، نهادینه‌سازی فرهنگ مردم‌داری، خدمت بی‌منت به مردم و الگوسازی در میان دانشجویان گروه پرستاری و مامایی را از مؤلفه‌های بسیار مهمی دانست که روسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی به عهده دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جانشین پروری مبنای شایسته پروری است و تربیت نسل جدید پرستاران و مدیران وظیفه پیشکسوتان و مدیران باتجربه در نظام سلامت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *