گفت‌وگو|

ثبات قیمت گوشت در ۲ ماه اخیر/ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۷۵ هزارتومان

15:48 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ثبات قیمت گوشت در ۲ ماه اخیر/ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۷۵ هزارتومان
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: در یک الی ۲ ماه گذشته قیمت گوشت ثابت بوده است و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت ۳۷۵ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

خبرگزاری میزان _ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد هر کیلوگرم ران گوسفندی ۴۲۰ هزارتومان، هرکیلوگرم قلوه‌گاه گوسفندی بی‌استخوان ۲۹۰ هزارتومان و هر کیلوگرم گوشت خورشتی گوسفندی ۳۶۰ هزار تومان در مغازه‌های مرکز شهر به فروش می‌رسد. 

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با توجه به سرسبزی مراتع در پی بارش‌های ‌سال‌جاری، وضعیت چراگاه‌ها برای دام دامداران مطلوب بوده و باعث شده است که دامداران تمایلی به‌فروش دام نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گوشت گوسفندی در یک الی ۲ ماه اخیر ثابت بوده است، افزود: با پیش‌بینی‌های انجام شده می‌توان گفت وضعیت تولید و تامین گوشت در نیمه دوم سال مطلوب خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی همچنین در رابطه با میزان مصرف گوشت اظهار کرد: با توجه به قدرت خرید و نرخ تورم، میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

ملکی تاکید کرد: نگهداری دام در شرایط کنونی برای دامداران مناسب است و درصورت ادامه‌دار بودن این شرایط، قیمت گوشت نیز ثابت خواهد ماند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *