رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آثار مرگبار صنایع تولید نفت و گاز بر مردم آمریکا

7:15 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آثار مرگبار صنایع تولید نفت و گاز بر مردم آمریکا
صنایع تولید نفت و گاز آمریکا آثار مرگباری را برای بسیاری از شهروندان این کشور به همراه دارد.

خبرگزاری میزان - یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا ناشی از تولید نفت و گاز طبیعی آمریکا سالانه حدود ۷۷ میلیارد دلار بر سلامتی در سراسر این کشور تأثیر می‌گذارد و در عین حال به هزاران مرگ زودهنگام و تشدید بیماری منجر می‌شود.

به گزارش «آکسیوس»، نتایج این مطالعه که اخیرا طی یک گزارش منتشر شده نشان داد که آلودگی ناشی از نفت و گاز سالانه میلیارد‌ها دلار آسیب به سلامتی وارد می‌کند و به مرگ زودهنگام و همچنین آسم کودکان منجر می‌شود.

این مطالعه که در مجله «Environmental Research: Health» منتشر شد، داده‌های مربوط به سال ۲۰۱۶ را بررسی کرد؛ قبل از اینکه نیومکزیکو شاهد افزایش سطح استخراج باشد.

«جاناتان بوونوکور»، نویسنده مسئول این مطالعه و استادیار دانشگاه بوستون، گفت که به دلیل افزایش تولید، این تاثیرات در حال حاضر شدیدتر است.

آثار مرگبار

بر اساس این مطالعه، در سال ۲۰۱۶، آلودگی ناشی از تولید نفت و گاز در آمریکا باعث تشدید آسم در بیش از ۴۱۰ هزار مورد و منجر به بیش از ۲ هزار مورد جدید آسم در دوران کودکی و ۷ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ بیشتر شد.

آسیب به بخش سلامت

این آلودگی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۷ میلیارد دلار خسارت به بخش سلامت آمریکا وارد کرده است.

بوونوکور، گفت: بسیاری از مردم به طور انحصاری به انتشار متان توجه می‌کنند و فراموش می‌کنند که چیزی بیش از متان از تولید منتشر می‌شود.

محققان با جمع آوری داده‌های آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در مورد آلایندگی تولید نفت و گاز شروع کردند؛ آن‌ها داده‌های موجود انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را از طریق یک برنامه جوّی به نام CMAQ یا نظارت بر کیفیت هوا در مقیاس چندگانه انجام دادند.

بر اساس این تحقیق در حالی که این تاثیرات در مناطقی با تولید نفت و گاز شدیدتر بود، حتی مکان‌هایی مانند بوستون نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

نزدیک‌ترین سایت‌های تولید نفت و گاز به بوستون، در پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی، بخش‌هایی از مریلند و منطقه کوچکی در نیویورک است.

محققان دریافتند که تگزاس، پنسیلوانیا، اوهایو، اوکلاهاما و لوئیزیانا بیشترین تأثیر را داشتند، اما حتی ایالت‌هایی با تولید نفت یا گاز کمی مانند ایلینوی و نیویورک از این آلودگی‌ها تاثیر پذیرفته اند.

به گفته بوونوکور، وقتی جمعیت را در نظر بگیریم، تعداد مرگ و میر‌های نیومکزیکو در هر میلیون واقعا نزدیک به تعداد مرگ و میری است که در تگزاس رخ داده است؛ تگزاس از نظر تعداد مرگ و میر مربوط به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از نفت و گاز پیشتاز این کشور است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *