چمران: تمایلی در اعضای شورا برای شرکت در انتخابات مجلس ندیده‌ام

9:51 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۱۷
چمران: تمایلی در اعضای شورا برای شرکت در انتخابات مجلس ندیده‌ام
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گمانه زنی‌های شنیده شده برای حضور برخی چهره‌های شورای شهر تهران در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: من هیچ چیزی مبنی بر اینکه کسی از اعضای شورا بخواهد در انتخابات مجلس ثبت نام کند، نشنیده‌ام و تمایلی در اعضا در این زمینه ندیده‌ام.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با گرامیداشت هفته کرامت، میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) وهشتمین پیشوای را به همه ملت ایران و شیعیانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) امامی که یکی از خصائص ایشان رافت و مهربانی بوده و دلدادگان بسیاری دارد به طوری که علاقمندان مسلمان به این حضرت بار‌ها التماس دعا کردند و به قرابتی که ایرانیان به این حضرت دارند ابراز غبطه کردند.

توصیه کنندگان به عدم مصرف دخانیات، خودشان سیگاری‌‎اند

وی با بیان اینکه روز دهم خرداد روز بدون دخانیات در تقویم رسمی کشور ثبت شده با اهمیت دانستن این روز و واجب دانستن انجام اقدامات دستگاه‌های مسئول در کاهش مصرف آن با انتقاد از اینکه متاسفانه اقدامات درستی در این موضوع مهم صورت نگرفته گفت: روزی که به نام روز بدون دخانیات نامگذاری شده از آن دسته شعار‌هایی است که عملی نشده و بسیاری از کسانی که خود توصیه دارند مصرف دخانیات آثار و عواقب زیانباری بر سلامت جامعه دارند خودشان مصرف کننده هستند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه ثروت ملی ما با مصرف بی شمار سیگار دود می‌شود و به هوا می‌رود، یادآور شد: راحت‌ترین اقدام برای سوختن سرمایه و ثروت ملی همین مصرف سیگار است و می‌بینیم افرادی که حتی در تامین مایحتاج اولیه زندگی خود عاجزند و با فقر و فلاکت زندگی می‌کنند سیگار همچنان در اولویت خواست آنهاست و ترک نمی‌شود.

چمران در ادامه با بیان اینکه امیدواریم سن مصرف دخانیات کاهش نیافته و به سمت سنین جوان نرود یادآور شد: مصرف سیگار و مواد دخانی اگر در جوانان شایع شود قطعا این بعنوان یک خطر تلقی می‌شود و از تمامی دستگاه‌های مسئول خواستاریم هرکدام حسب وظیفه‌هایی که دارند اقدامات موثری را برای روز بدون دخانیات صورت دهند.

واکنش چمران به شایعات ثبت نام اعضای شورا در انتخابات مجلس

مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گزارشی در خصوص سفر‌های خارجی ارائه خواهد داد، اظهار کرد: تعدادی از گزارشات حسابرسی نیز از پیش باقی مانده که قرائت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من هیچ چیزی نشنیده‌ام که کسی از اعضای شورا بخواهد در انتخابات مجلس ثبت نام کند و تمایلی از اعضا در این زمینه ندیده‌ام.

وی با اشاره به وضعیت بازار تهران، یادآور شد: باید قطعا تغییراتی در تاسیسات و نحوه استفاده از آن داده شود و سطح ایمنی ارتقاء یابد. در دوره دوم اقداماتی انجام شد و بعد از ۲۰ سال باید ترمیم صورت بگیرد و سطح ایمنی بازار افزایش یابد.

چمران با تاکید بر ارتقاء ایمنی برق و آب و استانداردسازی در این زمینه، تصریح کرد: از لحاظ مقاوم سازی می‌توان طراحی انجام داد؛ کمااینکه پیش از این سقف بازار ترمیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تهران بزرگ و کشور که بخشی از کالا‌ها در پایتخت توزیع می‌شود، انتقال کالا با چرخ دستی عملی نیست، یادآور شد: توزیع کالا از بازار باید تغییر پیدا کند و اینکه بار نیز با چرخ دستی در بازار منتقل شود، نیاز به تغییر دارد. باید سیستم را عوض کرد و در این صورت نحوه بارگیری تغییر خواهد کرد. ما به پلیس هم انتقاد داریم، اما می‌گویند گاهی درمانده می‌شوند؛ لذا باید چند کار نمونه انجام و به فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *