باهنر: بهبود روابط ایران با کشور‌های مهم منطقه نقطه عطفی در عملکرد سیاست خارجی است/ وزیر کشور: انتخابات نقطه تجلی برخورد ما با دشمن است

22:28 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۶۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
باهنر: بهبود روابط ایران با کشور‌های مهم منطقه نقطه عطفی در عملکرد سیاست خارجی است/ وزیر کشور: انتخابات نقطه تجلی برخورد ما با دشمن است
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بهبود روابط ایران را با کشور‌های مهم منطقه نقطه عطفی در عملکرد سیاست خارجی دانست.

خبرگزاری میزان_ نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با حضور اعضای این تشکل و با سخنرانی محمدرضا باهنر و احمد وحیدی وزیر کشور روز شنبه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست باهنر با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: خردادماه شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی در حیات طیبه انقلاب اسلامی بوده است. حادثه تلخ رحلت امام راحل در چهاردهم خرداد و حادثه بزرگ و شیرین آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد؛ و دیگر حوادثی که خردادماه را به ماهی مهم در تاریخ انقلاب بدل کرده است. 

وی افزود: متاسفانه ما در بازشناسی حماسه‌های پس از انقلاب کوتاهی می‌کنیم. اکنون بیش از ۸۰ درصد از شهروندان نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و امام و دفاع مقدس را درک نکرده اند؛ و این وظیفه ماست که این خاطرات و حماسه‌ها را زنده نگه داریم و تبیین نمائیم. مکاتبی مثل سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها چه کتاب‌ها و فیلم‌ها و اسطوره‌هایی از هیچ ساختند در حالیکه ما این همه ایثار و فداکاری و جهاد در دفاع از دین و میهن داشتیم و باید از آن بیشتر بگوئیم. 

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به توفیقات اخیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی بالاخص در منطقه اشاره کرد و بهبود روابط ایران را با کشور‌های مهم منطقه نقطه عطفی در عملکرد سیاست خارجی دانست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به موضوع انتخابات سال جاری پرداخت و اظهار داشت: تا جایی که به یاد دارم اگر زود راجع به انتخابات حرف می‌زدیم مقام معظم رهبری تذکر می‌دادند و نهی می‌کردند، اما اهمیت انتخابات سال ۱۴۰۲ آنقدر زیاد است که این بار خود ایشان پیشقدم شدند و با طرح ۴ واژه مهم مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت، به اصطلاح مباحث انتخاباتی را کلید زدند. 

باهنر گفت: در انتخابات تک تک رای‌ها شمرده می‌شود و کلی نمی‌توان از میزان جمعیت سخن گفت؛ بنابراین موضوع انتخابات برای ما بسیار مهم است و دشمن از این حضور مردم پیام می‌گیرد. 

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: باید دست اندرکاران انتخابات برای موضوع مشارکت تلاش کنند. به نظر من میزان مشارکت از اینکه چه کسانی در انتخابات پیروز شوند مهم‌تر است. 

باهنر افزود: ما بحث برانداز و فتنه گر و اغتشاشگر را نداریم. یعنی این مسلم است که رقیب نظام حتما نمی‌تواند کاندیدای انتخابات باشد، اما رقبای سیاسیمان را باید تحمل کنیم و از حضور آن‌ها در انتخابات استقبال کنیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: واقعا وزارت کشور و شورای نگهبان و صداوسیما و جریان‌های سیاسی باید برنامه‌های خود را برای بالابردن مشارکت اعلام نمایند و از همین الان تهییج نمایند و در لبیک به اوامر رهبر معظم انقلاب راجع به انتخابات باید اقدامات عملی انجام دهند.

انتخابات نقطه تجلی برخورد ما با دشمن است

احمد وحیدی در ابتدای سخنان خود در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد جامعه اسلامی مهندسین گفت: جزء افتخارات این مجموعه است که در مسیر خدمت به اسلام و مردم گام برمی دارد و به دنبال منافع جناحی و شخصی نیست.

وزیر کشور به نقشه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمن بطور جدی نمی‌خواهد که مسیر انقلاب ادامه پیدا کند و البته در هر مقطعی هم شکست خورده است. به دنبال حمله امریکا به عراق همه منتظر بودند که به ایران حمله کند، اما جرات حمله به کشور ما را نداشت. آن‌ها در عراق و سوریه و افغانستان شکست خوردند. در یمن خیلی هزینه داد، اما توفیقی بدست نیاورد. 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: در همین جنگ ترکیبی یا همان اغتشاشات اخیر همه جریان استکبار حتی دولت‌ها هم موضع گرفتند. بعضی از اپوزسیون که چهل سال با هم دعوا داشتند برای براندازی نظام جمهوری اسلامی با دستور سرویس‌های اطلاعاتی غرب دور هم نشستند و برنامه ریختند. در این ۴۴ سال پس از انقلاب دشمن تاکنون چنین طراحی پیچیده و ترکیبی و چندجانبه‌ای نکرده بود، ولی به فضل الهی درنهایت شکست خورد. اما هیچگاه دست برنمی دارند. چراکه تا انقلاب هست دشمنان انقلاب هم هستند. 

وحیدی با اشاره به استقامت و پایمردی مردم ایران بر اعتقادات خود گفت: مگر می‌شود از مسیر انقلاب که همان مسیر انبیا و ائمه اطهار است کوتاه آمد. این اعتقاد واقعی ماست که باید این پرچم را به دست امام عصر روحی فداه برسانیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف و به ویژه بخش‌های نظامی با قدرت جلو می‌رویم. البته پیشرفت‌ها فقط در بخش نظامی نیست و در حوزه‌های فناوری، صنعت، تولید، پزشکی و ... نیز پیشرفت‌های شگرفی داشته ایم.

وی افزود: شبحی که دشمن از نظام در ذهن برخی جوانان ما درست می‌کند، نیاز به جهاد تبیین دارد. در همین اغتشاشات اخیر من لزوم جهاد تبیین را با تمام وجود درک کردم. بعد از همین اغتشاشات ما در ۲۲ بهمن و در نماز عید فطر شاهد حضور تا چند ده درصد بیشتر از مردم نسبت به سال‌های پیش بودیم.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات نقطه تجلی برخورد ما با دشمن است. همه ما باید به وظیفه مان در قبال انتخابات عمل کنیم. دشمنان به دنبال القاء ناکارامدی مجلس و دولت و ناامیدی در مردم هستند.

وی اظهارداشت: همه تشکیلات اسلامی منجمله جامعه اسلامی مهندسین ۲ وظیفه مهم در این خصوص دارد. اول اینکه چگونه در میدان باشد و دوم اینکه برای دیگران چگونه الگوسازی کند. ما در جنگ گسترده‌ای با استکبار هستیم و باید با جایابی خود در این میدان بزرگ، این جنگ ترکیبی دشمن را به نحوی خنثی نمائیم. 

وحیدی با اشاره به نقش مهم احزاب در صحنه سیاسی کشور بیان داشت: احزاب باید برای اقناع سازی معدود افرادی که دچار شبهه و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته اند تلاش کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی بجای سیاست ورزی، طعنه زنی می‌کنند. یکی از کار‌های احزاب سیاسی اصلاح ادبیات سیاسی است و دیگر کارکرد دیگر راه اندازی گفتگو‌های سیاسی است و احزابی مثل جامعه اسلامی مهندسین در این انتخابات باید با تمام قوا وارد میدان شوند و برای تبیین و جلوگیری از انحراف اذهان عمومی و ممانعت از یاس و نا امیدی در جامعه تلاش کنند.

در پایان این نشست وزیر کشور به سوالات اعضای جامعه اسلامی مهندسین پاسخ گفت.

 

انتهای پیام/

 


برچسب ها: باهنر وزیر کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *