رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم به قصاص با وساطت خادمان امام رضا (ع) در زندان بندرعباس بخشیده شد

16:48 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص با وساطت خادمان امام رضا (ع) در زندان بندرعباس بخشیده شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) و به یُمن حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس، مادری از حق قصاص خود گذشت کرد.

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی اعلام کرد: همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) به یُمن حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس، مادری از حق قصاص خود گذشت کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این پرونده، اظهار کرد: این زندانی در سال ۱۳۹۶ دستگیر و روانه زندان شد که پرونده‌اش در مرحله دادسرا و دادگاه کیفری یک و دادگاه تجدیدنظر استان مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از صدور حکم قصاص و تأیید آن در شعبه دیوان عالی کشور، قرار بود صبح امروز به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رفتار محکوم در زندان بندرعباس حکایت از ابراز ندامت شدیدی داشت، تلاش برای اخذ رضایت در دستور کار مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان قرار گرفت.

یک محکوم به قصاص با وساطت خادمان امام رضا (ع) در زندان بندرعباس بخشیده شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دادستان مرکز استان هرمزگان، معاون و قاضی اجرای احکام دادسرا، اعضای شورای حل اختلاف و مسئولان زندان بندرعباس، نهایتاً اولیای دم لحظاتی قبل از اجرای حکم به احترام دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) در حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی، رضایت خود را اعلام کرد و به این زندانی، زندگی دوباره بخشید.

قهرمانی در ادامه، گذشت مادر به عنوان، ولی دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان، معاون و قاضی اجرای احکام دادسرا و اعضا و صلح یاران شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: با اعلام رضایتِ، ولی دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومان به قصاصی که در نتیجه اجرای پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می‌بخشم» در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۷ نفر رسیده است.

 پویش مردمی «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف ارتقا میانجیگری و گسترش فرهنگ صلح و سازش از پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *