پاشینیان: پیش‌نویس توافق‌نامه صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود ندارد

14:32 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۹۴
پاشینیان: پیش‌نویس توافق‌نامه صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود ندارد
نخست وزیر ارمنستان گفت که کشورش هنوز نظری از جمهوری آذربایجان در مورد پیشنهاد‌های خود که در واشنگتن ارائه شد، دریافت نکرده است.

خبرگزاری میزان - «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، می‎گوید: امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان در اول ژوئن (۱۱ خرداد) در جریان دیدار با سران اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان امکان پذیر نیست. 

«پاشینیان»، گفت: ما هنوز نظری از جمهوری آذربایجان در مورد پیشنهاد‌های خود که در واشنگتن ارائه شد، دریافت نکرده‌ایم؛ بنابراین در حال حاضر می‌توانم بگویم که پیش‌نویس توافق شده‌ای وجود ندارد که بتوان آن را امضا کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر «الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در منطقه «لاچین»، این اظهارات را رد توافق‎های انجام شده در بروکسل در ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا توصیف کرد. 

به گفته مقام ارشد ارمنستان، طرفین در بروکسل توافق کرده بودند که تمامیت ارضی یکدیگر را به مساحت ۲۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع و ۸۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع به رسمیت بشناسند.

«نیکول پاشینیان» با اشاره به درخواست «علی‎اف» برای خروج نیرو‌های مسلح ارمنستان از قره باغ و استعفای فرماندهان جدایی طلب، گفت: اظهاراتی که منتشر شد، بسیار شبیه به رد این توافق‎ها است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین در مورد نشست سه جانبه ۲۵ ماه می (چهارم خرداد) در مسکو با حضور «ولادیمیر پوتین»، گفت که نتایج مذاکرات را رضایت بخش نمی‌داند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *