رئیس کل دادگستری زنجان: صیانت از اراضی کشاورزی برای امنیت غذایی کشور یک ضرورت است

14:50 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: صیانت از اراضی کشاورزی برای امنیت غذایی کشور یک ضرورت است
رئیس کل دادگستری زنجان با تأکید بر این موضوع که حفظ اراضی کشاورزی برای امنیت غذایی کشور یک ضرورت است، گفت: ایجاد حساسیت و معتقد بودن به این موضوع در کاهش تغییر کابری اراضی کشاورزی بسیار موثر است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور گفت: ایران کشور پهناوری است و بر اساس آمار ارائه شده ۱۱ درصد این اراضی مربوط به کشاورزی است که حفظ این اراضی در کشور، مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که حفظ اراضی کشاورزی برای امنیت غذایی کشور یک ضرورت است گفت: ایجاد حساسیت و معتقد بودن به این موضوع در کاهش تغییر کابری اراضی کشاورزی بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه تغییر کابری در اراضی کشاورزی و تبدیل آن به صنایع و کارخانجات هم به منابع آبی وهم به اراضی حاصلخیز کشاورزی خسارت وارد می کند، گفت: احداث صنایع باید در اراضی غیر کشاورزی اتفاق بیفتد.

وی ضمن تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر امور اراضی استان مبنی بر انجام دقیق وظایف قانونی و محوله در حوزه تحت امر افزود:با توجه به وجود حساسیت در حوزه اراضی کشاورزی بیشترین موضوع و زمان جلسه حفظ حقوق حقوق بیت المال در امور اراضی استان به این موضوع اختصاص می‌یابد و مهمترین بخش تأکید ما در این ستاد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ امور اراضی است.

 در این جلسه سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور که روح الله حسنی رئیس جهاد کشاورزی استان و حیدری مدیر امور اراضی استان نیز وی را همراهی می کردند، ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان و مقامات قضایی استان در حمایت از مجموعه جهاد کشاورزی و امور اراضی در انجام وظایق و اجرای برنامه‌ها گفت: اولین اولویت یکان حفاظت ار اراضی کشاورزی بر پیشگیری است نه تخریب سازه‌ها و واحد‌های احداثی است.

وی از ایجاد سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۱۵ استان اشاره کرد و بیان کرد: تا چهار ماه آینده تمامی استان‌ها به این سامانه متصل خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور برون سپاری انجام امور خدماتی در این یگان را از دیگر اقدامات مجموعه خود بیان کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *