مراسم روز آفریقا در تهران برگزار شد

11:32 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۴۴
مراسم روز آفریقا در تهران برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران و شماری از مقام‌های کشورمان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم بزرگداشت «روز آفریقا» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس شورای اسلامی و جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

در این مراسم که به منظور بزرگداشت شتصمین سالگرد تاسیس سازمان وحدت آفریقا (اتحادیه افریقا) برگزار شد، بعد از نواخته شدن سرود اتحادیه آفریقا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر آفریقای جنوبی در تهران به عنوان شیخ السفرای کشور‌های آفریقایی ضمن خیر مقدم به مهمانان، با اشاره به تاریخچه رهایی آفریقا از یوغ استعمار به پیشرفت‌های کشور‌های آفریقایی اشاره و تشکیل بازار مشترک آفریقا را در راستای همگرایی منطقه‌ای برای کشور‌های این قاره بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب و در حال رشد ایران با کشور‌های آفریقایی، از جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی این مراسم تشکر کرد.
 
دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نیز با اشاره به مشترکات ایران و آفریقا بر اهتمام دولت برای گسترش روابط ایران و آفریقا در بخش‌های مختلف خصوصا علمی و فناوری تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، پزشکی، صنعتی و علوم دانش بنیان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی و  همکاری به فریقا در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی روز آفریقا را تبریک گفته و بر آمادگی مجلس برای حمایت از گسترش روابط با آفریقا تاکید کرد.

«روز آفریقا» ۲۵ می، سالگرد بنیانگذاری سازمان وحدت آفریقا در سال ۱۹۶۳ به همت سران وقت آفریقا است؛ این سازمان بعدا به اتحادیه آفریقا تغییر نام داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *