کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی در قم صادر شد

11:32 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی در قم صادر شد
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی خبر داد.

خبرگزاری میزان -حجت الاسلام و المسلمین تحریری از صدور کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی خبر داد و گفت: این متهمان با وعده افزایش میلیاردی حساب‌های بانکی جمعا مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری کرده اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با اعلام اینکه باند کلاهبرداران به شیوه حباب زنی سال گذشته در قم منهدم و اعضای این باند دستگیر شدند، تصزیح کرد: از این متهمان که با دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای استان قم و اقدامات فنی پلیس فتا بازداشت شدند تجهیزات اسکیم کپی کارت‌های بانکی و تجهیزات الکترونیک با انواع ابزار‌های برنامه نویسی و مرتبط با هک نفوذ و رسید‌های جعلی بانکی کشف شد.

وی در خصوص شگرد این کلاهبرداران، گفت: در این روش متهمان در گروه تلگرامی با عنوان «حباب گرم» اقدام به عضو گیری و تبلیغ افزایش میلیاردی حساب‌های بانکی می‌کردند و از متقاضیان کارت بانکی خالی به همراه سیم کارت متصل به حساب و حساب کاربری موبایل بانک و اینترنت بانک گرفته و در ازای افزایش میلیاردی موجودی حساب‌های بانکی فریب خوردگان، از آنان مبالغ چند صد میلیونی دریافت می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین تحریری با بیان اینکه متهمان و مالباختگان این پرونده از سراسر کشور در حال شناسایی و اضافه شدن به پرونده هستند، تصریح کرد: متهمان از حباب زنی خود و در حقیقت از فیش‌های جعلی بانکی فیلم می‌گرفتند و برای تبلیغ و جذب مشتری در فضای مجازی قرار میداند تا بتوانند اعتماد مخاطبان خود را جلب و آن‌ها را فریب دهند.

وی اضافه کرد: گرچه متهمان مدعی بودند که می‌توانند بر روی کارت خالی دیتا وارد کرده و موجودی واقعی اضافه کنند، اما در حقیقت شیوه کار آن‌ها جعل فتوشاپی رسید‌های موجودی حساب بوده و از این طریق اعضای کانال خود را فریب داده و مثلا با وعده افزایش ۷۴ میلیارد تومانی حساب یا ۵۸ میلیاردی حساب مبالغ چند صد میلیونی دریافت کرده اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با اشاره به اینکه متهمان این پرونده زیر ۲۵ سال سن دارند تاکید کرد: آن‌ها مبالغ قابل توجهی از پول‌های دریافتی خود را صرف خوشگذرانی و زندگی اشرافی و خرید لوازم شخصی و ورزشی مارک و پرهزینه می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین تحریری انگیزه مالباختگان را از ایجاد حباب بانکی در حساب‌های خود، کسب اعتبار کاذب در معاملات غیر قانونی از جمله «دلالی دلار، خرید و فروش اشیای عتیقه و یا خرید‌های عمده برخی اجناس» عنوان و بیان کرد: به دلیل اینکه اساساً اقدام مالباختگان نیز غیرقانونی و برای کسب اعتبار کاذب و سودجویانه بوده است و بدلیل امتناع اغلب از شکایت، این کلاهبرداری‌ها ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *