توجه ویژه به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش انتشار کربن در دولت سیزدهم

10:32 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
توجه ویژه به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش انتشار کربن در دولت سیزدهم
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: در دولت سیزدهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را که در کاهش انتشار کربن نقش مهمی دارد به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (دوشنبه هشتم خردادماه) در سیمنار ظرفیت‌سازی برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در راستای ایجاد سند تعهد‌های ملی در صنایع نفت و گاز که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد با بیان اینکه برای حفظ محیط‌زیست و کاهش انتشار کربن در سطح وزارت نفت به‌صورت فعال اقدام‌های مناسبی در جریان است، اظهار کرد: در این زمینه همکاری خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست داریم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را که در کاهش انتشار کربن نقش مهمی دارد را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تأکید کرد: برای کاهش انتشار کربن یکی از مواردی که مورد توجه قرار دارد استفاده از سوخت هیدروژن است که به‌صورت تدوین سند دنبال می‌شود.

زیدی‌فرد با اشاره به اینکه کشور‌های زیادی در جهان مباحث مربوط به هیدروژن و آمونیاک سبز را پیگری می‌کنند، گفت: توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر افزون بر توجه به حفظ محیط زیست، به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار کمتر کربن نیز منجر خواهد شد.

وی افزود: این مباحث در معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در حال پیگیری است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری ادامه داد: امیدواریم همکاری ما با ژاپن که در این زمینه دستاورد‌های خوبی دارد، گسترده شود تا از تجربه‌های این کشور استفاده کنیم.

زیدی‌فرد تصریح کرد: از گسترش همکاری‌های ایران و ژاپن استقبال می‌کنیم و امیدواریم این همکاری منتج به جهان پاک‌تر و تمیزتری شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *