رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مدیران باید نسبت به زیر مجموعه خود نظارت و حساسیت را بیشتر کرده و اجازه بروز تخلف را ندهند

10:29 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مدیران باید نسبت به زیر مجموعه خود نظارت و حساسیت را بیشتر کرده و اجازه بروز تخلف را ندهند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: همه مدیران باید نسبت به زیر مجموعه خود نظارت و حساسیت را بیشتر کنند و اجازه بروز تخلف را ندهند چرا که فساد علاوه بر اینکه باعث حیف و میل بیت المال می‌شود بلکه باور سوز است.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان  در محل اداره کل بازرسی استان برگزار می‌شد با تقدیر از زحمات و اقدامات اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی بیان داشت: شورای دستگاه‌های نظارتی در عین نظارت، با یک نگاه درست و دقیق و واقع بینانه از شرایط کشور و استان و محدودیت‌هایی که مدیران اجرایی دارند کمک می‌کنند تا این مدیران در بخش‌های مختلف اجرایی امور خود را پیش ببرند.

عتباتی ادامه داد: در حوزه مقابله با مفاسد به عینه شاهد عملکرد بسیار خوب شورای دستگاه‌های نظارتی بودیم تا از وقوع هر نوع فسادی پیشگیری شود چرا که هر نوع فسادی یک آفت و باور سوز است و باید در مقابل مفاسد حساس بود.

وی افزود: شورای دستگاه‌های نظارتی در کنار مبارزه با مفاسد و کانون‌های فساد در مجموعه‌های اجرایی حمایت از مدیران پاکدست را همواره در دستور کار خود قرار داده و تصمیمات این شورا برای کمک به این مدیران است.

عتباتی در ادامه گفت: هماهنگی خوبی بین مجموعه‌های اجرایی و قضایی وجود دارد و جلسات منظم با مدیریت عالی استان برای کمک به پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با هدف توسعه استان و حمایت از واحد‌های تولیدی برگزار می‌ شود تا حمایت قضایی از این برنامه‌ها صورت پذیرد.

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد: همه مدیران باید نسبت به زیر مجموعه خود نظارت و حساسیت را بیشتر کنند و اجازه بروز تخلف را ندهند چرا که فساد علاوه بر اینکه باعث حیف و میل بیت المال می‌شود بلکه باور سوز است.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: مدیران از ظرفیت شورای دستگاه‌های نظارتی که هدف آن در جهت کمک و دستگیری برای پیشبرد برنامه‌های خدمت رسانی به مردم است استفاده کنند تا شاهد هیچگونه فساد و ضعفی در مجموعه مدیریت خود نباشند و به موقع کانون‌های فساد را شناسایی و از بروز آن پیشگیری کنند و شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی هم با لحاظ الزامات قانونی کمک کنند تا مدیران در حوزه خدمت رسانی موفق باشند.

وی به یکی از دستورات جلسه که جذب اعتبارات استانی و جلوگیری از برگشت اعتبار توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: استان آذربایجان غربی جزء استان‌هایی است که نیازمند توسعه و جذب سرمایه و اعتبارات دارد و باید دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را کنند تا اعتبارات استان را به طور کامل جذب کنند و حتی ریالی بازگشت اعتبار نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان برای کمک به جذب کامل اعتبارات پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، بازرسی و دیوان محاسبات داد تا با بررسی مورد به مورد برای جذب تمام و کمال اعتبارت استان تا ۱۵ شهریورماه امسال کمک کنند.

عتباتی در پایان گفت: اگر اعتبارات استانی تماماً جذب و برای زیرساخت‌ها و توسعه استان هزینه گردد شاهد ثمرات زیادی خواهیم بود بطور مثال با توسعه راه‌های مواصلاتی شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و با توسعه فضا‌های ورزشی و فرهنگی شاهد خواهیم بود که جوانان به سمت بزه و معضلات اجتماعی همچون اعتیاد نروند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: هر یک از مدیران در حوزه کاری خود مسئولیت دارند و اگر در اجرای تکالیف خود ترک فعل و قصور کنند هم مسئولیت مدنی دارند و هم مسئولیت کیفری و اگر به تکالیف قانونی خود عمل نکنند دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد جدی خواهد کرد.

مجیدی در ادامه تاکید کرد: مدیران نباید نسبت به تخلفات مجموعه خود بی دغدغه باشند و هر مدیری در عمل به تکالیف قانونی خود عمل نکند دارای مسئولیت شرعی و قانونی است.

در ابتدای جلسه محبوبی مدیر کل بازرسی استان ضمن خوشامدگویی گفت که شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی با رویکرد کمک به دستگاه‌های اجرایی و کمک به اجرای سیاست و برنامه‌های دولت در تمامی بخش‌ها خصوصاً توسعه استان مصوباتی داشته تا با همدلی که در سال گذشته اتفاق افتاده و امسال نیز شاهد آن هستیم به پیشبرد این برنامه‌ها کمک کند.

در ادامه جلسه دستورات جلسه بیان و اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *