جلسه هماهنگی تسهیل ملاقات از راه دور برای خانواده زندانیان برگزار شد

9:30 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلسه هماهنگی تسهیل ملاقات از راه دور برای خانواده زندانیان برگزار شد
معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران گفت: شرعاً و قانوناً مکلفیم سازوکار ملاقات آسان زندانیان با خانواده‌هایشان را عملیاتی کنیم.

خبرگزاری میزان_ سید محمد شفیعی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران در جلسه ای که با حضور، یونس طرهانی معاون قضایی رییس کل در امور زندان‌ها، حجت الاسلام و المسلمین فیروزجائی معاون دادستان در امور زندان‌ها، روحانی‌نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، سلطانی نماینده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان تهران و صالحی نماینده اداره فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها که در دفتر معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی داگستری تهران برگزار شد، اظهار کرد:این نشست جهت افزایش امکان ملاقات خانواده زندانیان با زندانی و کاهش مشکلات و هزینه‌های این دیدارها، جلسه توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها و فراهم کردن سازوکار ملاقات خانواده زندانیان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تشکیل شد.

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران بیان کرد:در این دیدار مسئولین حوزه‌های مرتبط با امور زندانیان و مدیران حوزه فناوری اطلاعات به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب جهت ملاقات تصویری زندانیان و خانواده‌های ایشان پرداختند.

شفیعی گفت:باید شرایط دسترسی زندانیان به خانواده‌ها را فراهم کنیم که یکی از راه‌های دسترسی، توسعه خدمات الکترونیکی و بستر‌های مجازی جهت ارتباط خانواده زندانیان با ایشان است.

وی گفت هم اکنون راهکار‌های بهره مندی از سامانه‌های نوین و توسعه خدمات الکترونیکی برای ارتباط خانواده زندانیان در دفاتر خدمات قضایی در دست بررسی است.

وی اظهار کرد:ما شرعاً و قانوناً مکلفیم شرایط دسترسی زندانیان به خانواده‌های خود را تسهیل نموده و سازوکار ملاقات مجازی ایشان را عملیاتی کنیم.

در این جلسه معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر خدمات سیار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح جامعه برای اشخاص عادی در دسترس است، پیشنهاد می‌گردد این امکان در زندان‌ها نیز راه‌اندازی شود.

شفیعی از مدیرعامل کانون دفاتر خدمات قضایی خواست تا نمایندگان این دفاتر طی یک برنامه ریزی مشخص، دوبار در هفته جهت ثبت دادخواست و شکوائیه زندانیان، به زندان‌های استان تهران مراجعه کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فیروزجائی معاون دادستان در امور زندانیان بیان داشت: در حال حاضر در زندان‌ها باجه‌های خدمات قضایی مستقر است، اما کافی نبوده و نیاز به توسعه این خدمات در زندان‌ها داریم.

در پایان جلسه تمامی حاضرین پیشنهادات مطرح شده در حوزه خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و مقرر شد جهت رفع موانع و اجرایی شدن آن‌ها اقدام کنند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *