۲ هزار و ۲۶۱ ردیف کالای رسوبی از انبار‌های گمرکات استان تهران به صاحبانشان مسترد شده است/ رشد ۱۹۳ درصدی تعیین تکلیف اموال در انبار‌های اموال تملیکی تهران

7:40 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ هزار و ۲۶۱ ردیف کالای رسوبی از انبار‌های گمرکات استان تهران به صاحبانشان مسترد شده است/ رشد ۱۹۳ درصدی تعیین تکلیف اموال در انبار‌های اموال تملیکی تهران
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر نظارت بر وضعیت گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی بیش از ۳۰ نوبت بازدید در استان تهران صورت گرفت و ۲هزار و ۲۶۱ ردیف کالا به صاحبان آن مسترد شده است.

خبرگزاری میزان - علی القاصی در تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان تهران در زمینه تعیین تکلیف اموال تملیکی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با اهتمام ویژه‌ای که برای تعیین تکلیف اموال تملیکی در اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه و در اجرای برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران وجود داشته، تعداد ۳۰ نوبت بازدید از انبار‌های این سازمان صورت پذیرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در راستای حفظ اموال مردم و صیانت از حقوق بیت المال طی بازدید‌های صورت گرفته توسط مسئولان قضایی و قضات دادگستری استان تهران از گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی، دستور استرداد ۲ هزار و ۲۶۱ ردیف کالای رسوبی، با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال از سه گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، غرب و تهران به صاحبان آن صادر شده است.

وی افزود: در بازدید‌های صورت گرفته مشخص شد که از زمان افتتاح فرودگاه امام (ره) تا سال گذشته میزان ۳ هزار و ۳۰۰ تن کالای رسوبی بلاصاحب در انبار‌های این فرودگاه جمع آوری شده بود که با دستور قضایی نسبت به تعیین تکلیف و استرداد کالا‌ها اقدام شد.

القاصی ادامه داد: در تعیین تکلیف ۳ هزار و ۳۰۰ تن کالا‌های رسوبی میزان ۱۵۰ تن از کالا‌ها علیرغم پیگیری‌های انجام شده به صورت بلاصاحب و اعراض شده (جامانده از مسافران) باقی ماند که با ارجاع به دادگاه اصل ۴۹، تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در این بازدید‌ها ۱۷ تن کالای بسیار خطرناک و آتش زا و انفجاری که اصولا نگهداری آن‌ها در انبار فرودگاه ممنوع بوده کشف شده بود که به سرعت تعیین تکلیف و به وزارت دفاع و پشتیبانی تحویل شده است.

القاصی بیان کرد: تعیین تکلیف و فروش اموال در انبار‌های اموال تملیکی در سال گذشته رشد ۱۹۳ درصدی داشته است به طوری که هزار و ۹۴۴ ردیف کالا به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال با برگزاری ۲۷ نوبت مزایده برای اموال منقول و ۱۲ نوبت مزایده برای اموال غیر منقول، تعیین تکلیف شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: روند ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و نظارت‌های قضایی در خصوص این موضوع در دستور کار قرار داشته و در سال جاری نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *