رئیس کل دادگستری بوشهر: پیشگیری از وقوع جرم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد

14:33 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: پیشگیری از وقوع جرم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد
خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: پیشگیری از وقوع جرم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقش مهم و تاثیرگذاری در سطح جامعه دارد و لازم است در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در حوزه قضایی شهرستان جم از نزدیک با قضات و کارکنان دیدار کرد و با اطلاع از روند انجام فعالیت‌ها و بررسی مسائل و مشکلات، آن‌ها راهکار‌های لازم را به منظور ارتقا و رفع این مسائل و مشکلات  ارائه کرد.

مهدی مهرانگیز در حاشیه این بازدید بر خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مسائل و خواسته‌های مردم در اسرع وقت و با دقت در دستور کار دستگاه قضایی استان بوشهر قرار دارد، زیرا این امر رضایتمندی مردم دستگاه قضا را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تعیین وقت‌های مناسب رسیدگی به پرونده ها، گفت: تمامی شعبات باید از اطاله دادرسی جلوگیری و پرونده‌ها را در وقت‌های مناسب رسیدگی کنند و در این خصوص، نظارت ویژه لازم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر رسیدگی به پرونده‌های مسن را مهم دانست و گفت: تمامی پروند‌های مسن حوزه قضایی باید مورد بررسی قرار گرفته و دلیل رسوبی شدن آن‌ها نیز مشخص و در اسرع وقت به صورت ویژه رسیدگی شود تا جایی که رسیدگی به پرونده‌ها به روز شود.

مهرانگیز در ادامه به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: سیاست حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری باید بر اساس دستورالعمل‌ها در رسیدگی‌ها اعمال و از عفو‌ها و تخفیف مجازات‌ها نیز استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اقدامات جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را مهم دانست و افزود: تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقش مهم و تاثیرگذاری در سطح جامعه دارد و لازم است با همکاری تمامی دستگاه‌ها با ارائه راهکار‌ها و طرح‌های مناسب در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی بر لزوم توسعه ایجاد صلح و سازش و گسترش آن در جامعه تاکید کرد و گفت: ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه، شورای‌های حل اختلاف باید فعال‌تر عمل کنند تا شاهد رشد بیشتر آمار صلح و سازش باشیم.

مهرانگیز با اشاره به حفظ حقوق شهروندی، اضافه کرد: مسئولان قضایی شهرستان نیز باید بطور مستمر از مراجع انتظامی، کلانتری های، پاسگا‌ها وبازداشتگاه‌ها بازدید و بازرسی کرده و در صورت وجود ایراد و اشکال حتما تذکر داده و نتیجه آن را نیز دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین به حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد و با افراد سودجو و متخلف در این زمینه برخورد قاطع می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *