وزیر دادگستری: امضای ۱۴ سند همکاری بین ایران و سوریه در ارتقای همکاری‌های دوجانبه بسیار اثرگذار است

12:16 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
وزیر دادگستری: امضای ۱۴ سند همکاری بین ایران و سوریه در ارتقای همکاری‌های دوجانبه بسیار اثرگذار است
وزیر دادگستری با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه گفت: این سفر در موقعیت زمانی بسیار مهمی انجام شد و تدوین برنامه جامع راهبردی دو کشور و امضای ۱۴ سند همکاری در این سفر در توسعه مناسبات و ارتقای همکاری‌های دوجانبه بسیار اثرگذار است.

خبرگزاری میزان- امین حسین رحیمی پیش از ظهر امروز (شنبه ۶ خرداد) میزبان «شفیق دیوب» سفیر جمهوری سوریه در تهران بود.

وزیر دادگستری در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور و ملت ایران و سوریه، همکاری ایران و سوریه در مبارزه علیه داعش و تروریسم را نقطه عطفی در روابط دو کشور بر شمرد.

وی گفت: زمانی که سوریه درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی بود، جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به کمک ملت و دولت سوریه آمد و امروز نیز در دوران سازندگی این کشور آماده ارایه تجربیات و خدمات خود در این زمینه است.

رحیمی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه گفت: این سفر در موقعیت زمانی بسیار مهمی انجام شد و تدوین برنامه جامع راهبردی دو کشور و امضای ۱۴ سند همکاری در این سفر در توسعه مناسبات و ارتقای همکاری‌های دوجانبه بسیار اثرگذار است.

وزیر دادگستری سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را ناکافی برشمرد و اظهار امیدواری کرد این مناسبات با اجرایی شدن توافقات قبلی توسعه یابد.

شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران نیز ضمن سخنانی گفت: روابط دو کشور و ملت ایران و سوریه با خون شهدایی، چون حاج قاسم سلیمانی مستحکم شده و از هر تلاشی برای تقویت این مناسبات و توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

سفیر سوریه در تهران سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سوریه را بسیار مهم و راهبردی برشمرد و گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مناسبات دو کشور بخصوص در حوزه حقوقی قضایی، اقتصادی و بخصوص سازندگی سوریه تقویت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه تسهیل و اجرایی شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *