مسئولین قضایی دادگستری خراسان شمالی با خانواده زندانیان دیدار وبه درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردند

12:13 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولین قضایی دادگستری خراسان شمالی با خانواده زندانیان دیدار  وبه درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردند
مسئولان قضایی و مدیران و دست اندرکاران زندان‌های استان خراسان شمالی با تعدادی از مددجویان و خانواده‌های زندانیان دیدار و گفتگو کردند و حسب مورد مشکلات مطروحه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری میزان-همزمان با فرا رسیدن پنجم خرداد ماه، روز «نسیم مهر» که بطور ویژه در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان پیش بینی و مقرر شده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان با حضور در زندان مرکزی بجنورد و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، مهمترین مطالبات، مسائل و مشکلات مددجویان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند.

در این روز به یادماندنی، یکی از شاخص‌ترین بخش‌های تجلی بخشِ این مراسم «برپایی میزخدمت» بود که طی آن مسئولان قضایی و مدیران و دست اندرکاران زندان‌های استان با تعدادی از مددجویان و خانواده‌های زندانیان دیدار و گفت‌وگو کردند و حسب مورد مشکلات مطروحه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در این آیین با اشاره به رویکرد حمایتی دستگاه قضایی و اهتمام جدی این مجموعه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گفت: بطور کلی در طول چند سال گذشته همواره تلاش کرده ایم تمهیداتی فراهم سازیم تا مصادیق اعمال مجازات‌های سالب آزادی، بطور محسوس کاهش یابد و به همین اعتبار افراد کمتری به زندان معرفی شوند و این در حالی است که امروزه خوشبختانه در سمت دیگر این قضیه، با همکاری و همراهی مدیران قضایی و قضات رسیدگی کننده، مواردِ استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس که در قوانین موضوعه پیش بینی و مقرر شد در حال افزایش است. بطوریکه متناسب و منطبق با این وضعیت، امکانی ایجاد شده تا توانمندی‌های افراد در مسیر‌های صحیح و بهتر بکار گرفته شود.

وی در ادامه به تأسیسات حقوقی پیش بینی شده در بخش اجرای احکام و مواقع تحمل کیفر (حبس) نیز اشاره و خاطرنشان کرد:در این مراسم مطالبات و خواسته‌های مددجویان و درخواسته‌های مطروحه از سوی خانواده‌های آنان بررسی شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و در راستای تداوم روند پیگیری‌های مربوطه دستور‌های مقتضی صادر شد و متعاقباً مقرر شد در صورتِ امکان، شرایطی فراهم شود که افراد بیشتری بتوانند از تأسیسات حقوقی پیش بینی شده در اثنای محکومیت استفاده نمایند و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در بخش دیگر از سخنان خود، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان جبهه سلامت که بار دیگر و در این روز مبارک ضمن ارائه خدمات رایگان پزشکی و پیراپزشکی به خانواده‌های مددجویان، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت رساندند از توزیع بسته‌های معیشتی و غذای‌گرم در بین خانواده هایِ نیازمند مددجویان بعنوان دیگر اقداماتِ حمایتیِ انجام شده در جریانِ این مراسم نام برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *