رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳۰ هزار طرح در حوزه کشاورزی و آبزی پروی طی امسال انجام شد

11:03 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۲۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
۳۰ هزار طرح در حوزه کشاورزی و آبزی پروی طی امسال انجام شد
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال برای طرح‌های آبزی پروری و کشاورزی بنیاد برکت برنامه ریزی جدی داشته و در قالب زنجیره‌های ویژه آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - محمد ترکمانه با بیان اینکه شبکه بنیاد برکت در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم اقدامات بسیاری انجام داده است، اظهار کرد: بنیاد برکت کار‌های خود را در حوزه اشتغال‌زایی و عمرانی به صورت اساسی و با دقت از صفر تا ۱۰۰ دنبال می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: در حال حاضر شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت به هزار نفر رسیده است و امیدواریم با این شبکه بتوانیم میزان طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی را امسال به ۱۳۰ هزار طرح برسانیم.

ترکمانه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ قصد داریم با کمک این شبکه نرم افزاری و اپلیکیشن‌ها ۱۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را اجرایی خواهیم کرد، گفت: برای اجرای این ۱۳۰هزار طرح نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی داریم.

بنیاد برکت در ۱۶ هزار روستا اشتغال‎زایی کرده است

وی افزود: امسال بنا داریم به ۲۰ هزارمین روستا برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ورود کنیم و تاکنون در ۱۶ هزار روستا کار اجرا شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: ۳۰۰ طرح بنگاه محور انجام داده ایم و رصد در این حوزه به صورت مرتبط در حال انجام است و در چند سال گذشته این طرح‌های بنگاه محور با تسهیلات خود در حال پیشرفت است.

ترکمانه با بیان اینکه امسال بنا داریم کار ویژه‌ای را در حوزه زنجیره اقتصاد کشاورزی و آبزی پروری دنبال کنیم، اظهار کرد: در حوزه آبزی پروری موضوع شیلات مورد توجه قرار گرفته و در زنجیره سبز کشاورزی هم بذر نهال کود، سموم و نهاد‌ها را امسال دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۵۰ هزار تن گوشت قرمز، شیر ۳۰۰ هزار تن شیر، ۶هزار تن گوشت سفید میزان تولید محصولات اجتماع محور بوده است.

ترکمانه اظهار کرد: در زنجیره سبز و آبی ۳۰ هزار طرح انجام خواهیم داد و طرح‌های ویژه در بحث پوشاک اسلامی و صنایع دستی که فراموش شده است و همچنین حمایت از اقشار خاص و زندانیان و زنان سرپرست خانوار را امسال همچنان دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری در سال ۹۷، ۲۳۷ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۸، ۹۳۳ میلیارد تومان بوده و سال گذشته هم به هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسیده بود.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در حوزه تولید میگو و آبزی پروری در جنوب کشور حمایت‌های گسترده‌ای خواهیم کرد و طرح‌های بنگاه محور را به این سمت سوق خواهیم داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *