پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم موجب رهایی یک محکوم استان بوشهر از قصاص نفس پس از ۱۰ سال حبس شد

13:28 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم موجب رهایی یک محکوم استان بوشهر از قصاص نفس پس از ۱۰ سال حبس شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر رهایی از قصاص نفس یک زندانی پس از ۱۰ سال تحمل حبس، به مناسبت دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز با اعلام خبر رهایی از قصاص یک زندانی به مناسبت دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم»، تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» خادمان حرم امام رضا (ع) همراه با پرچم متبرک آستان قدس رضوی در روستای تل سیاه استان بوشهرحضور یافتند و با جلب رضایت اولیا دم یک محکوم را از قصاص نفس رهایی دادند.

وی اضافه کرد کرد: این زندانی پس از گذشت ۱۰ سال تحمل حبس با وساطتت خدام حرم رضوی و با همکاری و کمک مسئولان قضایی، کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌یاران و معتمدان محلی شهرستان دشتستان از سوی اولیا دم بخشیده شد وبا رهایی از قصاص به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکیدکرد: نهادینه‌کردن فرهنگ ارزشمند دینی صلح و سازش و بخشش جز اولویت‌های دستگاه قضا به شمار می‌رود، زیرا از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب ها‌ی اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مهرانگیز همچنین تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش می‌شود و به همین منظور در راستای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *