رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر برای تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیت اراضی عالیشهر مهلت ۶ ماهه داد

9:20 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر برای تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیت اراضی عالیشهر مهلت ۶ ماهه داد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به مدیر کل ثبت اسناد و املاک بوشهرو مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر جهت تعیین تکلیف، تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی عالیشهر ۶ ماه ملت داد

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در برگزاری آیین واگذاری اسناد ۵۶ هکتاراز شهر جدید عالیشهر با حضور استاندار بوشهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر، معاون عمرانی استادار، مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر، مدیر کل منابع طبیعی استان و مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر، با بیان تبریک به مناسبت گرامیداشت سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر، اظهارکرد: با مساعدت استاندار بوشهر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان، اسناد صادر شده برای ۵۶ هکتار از اراضی فاز پنج شهر جدید عالی‌شهر بوشهر تحویل شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر شد.

وی افزود: به زودی اسناد ۶۰ هکتار دیگر از این اراضی به نام شرکت عمران عالیشهر صادر و تحویل داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان‌کرد: پرونده‌های دیگری از این اراضی بلاتکلیف وجود دارد که در حال رسیدگی است و به زودی این اراضی نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

مهرانگیز اضافه کرد: با پیگیری‌های متعدد استاندار بوشهر و در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بدنبال احیا و حفظ حقوق عامه هستیم و در همین راستا تلاش می‌شود تا زمین‌های متعلق به مردم و زمین‌های دولت حفظ شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشار به اینکه برای ۴ هزار هکتار از زمین‌های عالی‌شهر سند صادر شده است تصریح کرد: برای تثبیت مالکیت این عرصه‌ها و همچنین جلوگیری از تعرض سودجویان، برای اراضی دولتی به صورت قطعه قطعه سند تک برگ صادر می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود زمین‌های مردم را تحویل و زمین‌های دولت نیز با صدور سند تثبیت شوند.

مهرانگیزادامه داد: به ادعا‌های مردم نسبتمالکیت زمین‌هایی که به نام دولت سند خورده رسیدگی می‌کنیم و اجاره نمی‌دهیم یک متر از زمین مردم به نام دولت زده شود یا یک متراز زمین‌های دولتی توسط افراد سودجو تصرف غیرقانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشکر از اقدامات خوب مدیر کل ثبت اسناد و املاک و مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر به لزوم حفظ حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: به مرور اسناد اراضی متعلق به منابع طبیعی نیز صادر و تلاش می‌شود تا هیچ زمینی بدون تعیین تکلیف باقی نماند.

مهر انگیز ادامه داد: جهت تعیین تکلیف تمامی اراضی مربوط به شرکت عمران عالیشهر دریک مهلت ۶ ماهه، مدیر کل ثبت اسناد و املاک بوشهر و مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر وارد عمل شوند تا به زودی شاهد تثبیت این اراضی و صدور اسناد مالکیت آن‌ها باشیم.

احمد محمدی زاده نیزدر حاشیه آیین واگذاری ۵۶ هکتار به شهر جدید عالیشهر بوشهر ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان بوشهر و مدیران دستگاه‌های مرتبط گفت: حدود ۱۳۱ هکتار اراضی بلاتکلیف و در مراحل رسیدگی قضایی در شهر جدید عالیشهر وجود دارد که با توجه به احصا مشکلات، امروز با صدور سند برای ۵۶ هکتار از این زمین‌ها؛ پرونده‌ای ۱۰ ساله تعیین تکلیف و خاتمه یافت.

استاندار بوشهر افزود: براین اساس شرکت عمران عالیشهر با تعیین مشاور و قطعه‌بندی زمین‌های یاد شده از آن‌ها برای احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری به جوانان و سایر افراد واجد شرایط استفاده می‌کند.

محمدی زاده بیان کرد: این اقدام برای تامین آرامش و آسایش مردم براساس دستور نظام جمهوری اسلامی انجام شده است.

وی در خصوص جنگل بنه گز واقع در شهرستان تنگستان عنوان کرد: در اراضی وابسته به شرکت عمران عالیشهر ۵۰۲ هکتار جنگل وجود دارد که با توجه به اینکه این جنگل‌ها بعنوان فضای تنفسی برای شهر‌های پیرامونی به شمار می‌روند باید برای نسل‌های بعد حفظ شوند.

استاندار بوشهر افزود: در همین ارتباط براساس تصمیم گیری انجام شده مدیریت، مالکیت و نگهداری این عرصه به اداره کل منابع طبیعی استان واگذار شد.

وی تاکید کرد: با واگذاری سند این عرصه جنگلی به اداره کل منابع طبیعی استان حفاظت و توسعه این عرصه برای نسل‌های آینده تضمین می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *