پیام رئیسی به فعالان اقتصادی و زمزمه «طَلَعَ الْبَدْرُ عَلَینا»

19:18 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پیام رئیسی به فعالان اقتصادی و زمزمه «طَلَعَ الْبَدْرُ عَلَینا»
  حضور رئیس‌جمهور در جمع نمازگزاران مسجد استقلال جاکارتا پایان بخش سفر دو روزه وی به اندونزی بود که نمازگزاران در اجتماع عظیمی با زمزمه سرود زیبای «طلع البدر علینا» که در میان کشور‌های عربی و اسلامی محبوبیت خاصی دارد، به آیت الله رئیسی خوش آمد گفتند. 

خبرگزاری میزان - آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» که دوشنبه شب و در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی همتای اندونزی خود عازم جاکارتا شده بود، بعد از ظهر امروز جاکارتا را به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس جمهور امروز چهارشنبه دومین و روز پایانی سفر خود به اندونزی در محل اقامت خود با «کائو کیم هورن» دبیرکل اتحادیه آسه‌آن دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های منطقه‌ای در توسعه اقتصادی کشورها، ظرفیت‌ها و اولویت‌های اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با این اتحادیه و کشور‌های عضو آن را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت پیگیری تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تاکید کرد.
دبیرکل اتحادیه آسه‌آن هم با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گزارشی از برنامه‌های این اتحادیه برای گسترش تعاملات با کشورمان ارائه کرد.
رئیس جمهور با حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اندونزی و با سازنده توصیف کردن مذاکرات خود با مقامات اندونزیایی، مجموعه این گفتگو‌ها را نشان دهنده اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط و استفاده از ظرفیت‌های فیمابین در جهت منافع دو ملت و ملت‌های منطقه دانست.
آیت الله رئیسی این را هم گفت که موانع اقتصادی از ارزی تا تجاری میان ایران و اندونزی از سر راه برداشته می‌شود و تجار دیگر نگران مسائل ارزی میان دو کشور نباشند.
رئیس‌جمهور توسعه تجاری و اقتصادی ایران و اندونزی از مهم‌ترین تصمیمات این سفر دانست گفت: مشکل حمل‌ونقل و بارگیری کشتی‌ها از مسائل قابل رفع است و مسئولان دو کشور جهت حل موضوع اقدام می‌کنند.
آیت الله رئیسی با اشاره به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی اندونزی، عضویت این کشور در ترتیبات مهم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و برخورداری از مردمی اهل تلاش و نوآوری به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان گفت: این ظرفیت‌ها زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط میان دو کشور هستند و ایران با همت متخصصان جوان خود در حوزه‌های مختلف تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرد و گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت در عرصه‌های مختلف از جمله ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی که به اندونزی نیز ارائه شده، برداشته است.
تاکید بر اهمیت فعال‌تر شدن دفاتر بازرگانی و تاثیر آن در افزایش شناخت فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های متقابل و رفع موانع احتمالی گسترش همکاری‌ها از دیگر نکات مهم مطرح شده توسط رئیس جمهور در این جمع بود.
رئیسی سفر دو روزه خود به این کشور با حضور در مسجد استقلال جاکارتا و دیدار با روسای سازمان‌های اسلامی اندونزی پایان داد. مسجدی که به پاسداشت استقلال این کشور ساخته شده و یکی از بزرگترین مساجد جهان و بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.
رئیس جمهور ضمن اقامه نماز جماعت ظهر، در سخنانی با اظهار خرسندی از حضور در میان نمازگزاران اندونزیایی، مذاکرات خود با رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور را سازنده توصیف کرد.
رئیس جمهور همبستگی، وحدت و انسجام مسلمانان را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: این یکپارچگی را هرگز از یاد نبرید چرا که سرمایه بزرگ اندونزی و جهان اسلام است. مساجد علاوه بر محل تجمع و عبادت، باید کانون و جلوه‌گاه مسئولیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز باشد.
رئیس جمهور و هیات همراه سپس این جمع را به مقصد تهران کرد که امضا ۱۱ اسناد همکاری با اندونزی دستاورد ایران در این سفر بوده است.
انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس جمهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *