انتخابات ترکیه|

پیش‎بینی چاووش اوغلو از پیروزی اردوغان/ اعلام حمایت گروه‎های ضد پناهجویان از قلیچدار اوغلو

14:57 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۷۵
پیش‎بینی چاووش اوغلو از پیروزی اردوغان/ اعلام حمایت گروه‎های ضد پناهجویان از قلیچدار اوغلو
وزیر خارجه ترکیه پیش بینی کرد رئیس جمهور کنونی این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۶ درصد آرا را به دست می‎آورد.

خبرگزاری میزان - «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، در اظهاراتی پیش بینی کرد «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۶ درصد آرا را به دست آورد، زیرا این نامزد از «کمال قیلیچدار اوغلو»، رقیب اصلی خود در دور اول پیشی گرفت.

به گزارش «المیادین»، «چاووش اوغلو»، گفت: کسب ۴۹.۵ درصد آرا در دور اول رقمی است که هیچ نامزدی در جهان حتی نمی‌تواند آن را در خواب ببیند. 

به گفته وی، در نتیجه مردم حسن نیت خود را نشان دادند، اما در دور دوم همانطور که خواهید دید بیش از ۵۶ درصد به رئیس جمهور مستقر ترکیه رأی خواهند داد؛ نظرسنجی‌ها پیشرفت در این مسیر را نشان می‌دهد؛ مردم خارج از کشور مشتاق رای دادن هستند.

حمایت سینان اوغان از اردوغان

این در حالی است که «سینان اوغان»، نامزد شکست خورده در دور اول انتخابات، روز دوشنبه از حمایت خود از اردوغان در دور دوم انتخابات خبر داد و از هوادارانش خواست به رئیس جمهور فعلی رای دهند.

هفته گذشته، «اوغان» یک سری شرایط را اعلام کرد که برای تصمیم او برای حمایت از هر یک از نامزد‌ها کلیدی خواهد بود.

وی از جمله خواستار آن شد که هیچ کرسی به اعضای حزب مخالفت دموکراتیک داده نشود، حزبی که به گفته او شاخه سیاسی گروه‌های تروریستی بوده و فعالیتش در ترکیه ممنوع شده است. 

در دور اول انتخابات، «اردوغان» ۴۹.۵۲ درصد و «قیلیچدار اوغلو»، نامزد ریاست جمهوری ائتلاف اصلی مخالفان، ۴۴.۸۸ درصد آرا را به دست آوردند. 

«اوغان» در دور نخست انتخابات ترکیه با بیش از ۵ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت و او را به یک فرد تعیین کننده در دور دوم انتخابات برنامه‌ریزی شده در ۲۸ می (هفتم خرداد) تبدیل کرد. 

اعلام حمایت حزب ضد پناهجویان از قیلیچداراوغلو

به گزارش «دویچه وله»، در همین حال رئیس حزب راستگرای افراطی «پیروزی» ترکیه حمایت خود را از «کمال قلیچدار اوغلو»، نامزد مخالفان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام کرد.

«اومیت اوزداغ»، رئیس حزب «پیروزی»، می‎گوید از «قیلیچدار اوغلو»، پس از اینکه وعده داد میلیون‌ها پناهجو را ظرف یک سال از ترکیه اخراج کند، حمایت خواهد کرد. 

«اوزداغ»، در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا، گفت: مهمترین مسئله ترکیه ۱۳ میلیون پناهجو و مهاجران غیرقانونی است. 

آمار ادعایی ۱۳ میلیون پناهجو که «اوزداغ» و دیگر سیاستمداران ضد پناهجویان استفاده کرده‌اند، در تضاد رقم ۳.۹ میلیونی سازمان ملل است.

در هفته‌های اخیر، «قیلیچدار اوغلو» موضعی سخت‌تر را در برابر پناهجویان اتخاذ کرده است تا آرای ملی‌گرایان را در دور دوم انتخابات جلب کند. 

«قیلیچدار اوغلو» نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، گفت: روز‌های خوبی در پیش است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *