آیت‌الله رئیسی:عشق به خاندان نبوت و رسالت از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم اندونزی است

20:46 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۳۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آیت‌الله رئیسی:عشق به خاندان نبوت و رسالت از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم اندونزی است
رئیس جمهور در اجتماع پرشور شیعیان اندونزی دلیل مخالفت‌های امروز نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را تسلیم‌ناپذیری در برابر سلطه‌طلبی عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست قطعی ما توسعه و تعمیق روابط با کشور‌های اسلامی است و اگر دشمنان امت اسلامی از حسن روابط میان مسلمانان عصبانی و ناراحتند، باید از این عصبانیت بمیرند چرا که روز به روز روابط میان ما صمیمانه‌تر، نزدیک‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه روز اول سفر رسمی دو روزه خود به اندونزی، در اجتماع پرشور شیعیان این کشور در مرکز اسلامی جاکارتا، عشق به خاندان نبوت و رسالت را از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم اندونزی توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام در جهان اسلام برای ناکام ماندن توطئه دشمنان، تکفیر و تفرقه میان مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر خاندان نبوت دانست.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تمدنی با اندونزی را از جمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و تصریح کرد: دو کشور برای توسعه روابط اراده قطعی و جدی دارند و ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور بستر مناسبی برای عملیاتی کردن این اراده است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود از جمله کارکرد‌های بسیار مهم مساجد و مراکز اسلامی را در کنار عبادت و اقامه نماز، توجه به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی دانست و با تاکید بر اهمیت غافل نشدن از مشکلات جهان اسلام از سوی مسلمانان، مسئله فلسطین را اولویت اول امت اسلامی عنوان کرد و لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به مردم مظلوم یمن، افغانستان و میانمار در کنار مردم مظلوم فلسطین را نیز مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور تشکیل جریانات تروریستی تکفیری، رواج اسلام هراسی با استفاده از ابزار امپراطوری رسانه‌ای و اهانت به مقدسات را از جمله توطئه‌های دشمنان امت اسلامی برای تضعیف و ایجاد شکاف میان مسلمانان بر شمرد و بر ضرورت هوشیاری و آگاهی ملت‌های مسلمان برای غلبه بر این توطئه‌ها تاکید کرد.

وی دلیل مخالفت‌های امروز نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را تسلیم‌ناپذیری این نظام مقدس در برابر سلطه‌طلبی و استکبار عنوان کرد و گفت: سیاست قطعی ما توسعه و تعمیق روابط با کشور‌های اسلامی است و اگر دشمنان امت اسلامی از حسن روابط میان مسلمانان عصبانی و ناراحتند، باید از این عصبانیت بمیرند چرا که روز به روز روابط میان ما صمیمانه‌تر، نزدیک‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در پایان تاکید کرد: امروز شرایط جهان به نفع مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان جهان اسلام در حال تغییر است. به برکت خون مطهر شهدای نهضت جهانی اسلام جهل و ناآگاهی از جوامع مسلمین در حال برچیده شدن است و روز به روز مقاومت و حق‌خواهی قوی‌تر و دشمنان اسلام ضعیف‌تر خواهند شد؛ این وعده الهی است و قطعا تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس جمهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *