گفت‌وگو|

ناایمنی سازه ساختمان‌های تهران مورد غفلت واقع شده است

15:25 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۵۱
ناایمنی سازه ساختمان‌های تهران مورد غفلت واقع شده است
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسقانه آمار متمرکزی از ساختمان‌های با سازه ناایمن نداریم افزود: ۹۵ ساختمان ناایمنی که به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند در رابطه با مسائل آتش‌نشانی ناایمن بودند.

خبرگزاری میزان - دوم خرداد سال گذشته در حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر بخش عظیمی از ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در خیابان شلوغ امیری آبادان پیش از آنکه به بهره‌برداری کامل برسد، بر اثر شکست سازه‌ای فرو ریخت و منجر به فوت ۴۳ نفر و زخمی شدن ۳۷ تن از هموطنانمان شد.

این حادثه تلخ و غم‌بار تا مدت‌ها موجب ناراحتی بسیاری از مردم کشور شد، اما با این وجود از آن درس گرفته نشد چرا که در حال حاضر ساختمان‌های ناایمن بسیاری در کشور و از جمله پایتخت وجود دارند که سرنوشتشان نامعلوم است و مشخص نیست در آینده چند ساختمان دیگر سرنوشت تلخ مترو پل را پیدا می‌کنند.

در همین رابطه سیدمحمد آقامیری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با میزان به مناسبت سالگرد فروریختن ساختمان متروپل آبادان در خصوص ساختمان‌های پایتخت گفت: ۹۵ ساختمان ناایمنی که به دستگاه قضایی معرفی شدند، در رابطه با مسائل آتش‌نشانی ناایمن هستند و ساختمان‌های ناایمن در خصوص مسائل سازه‌ای باید به صورت جداگانه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه ناایمنی سازه‌ها بیشتر به بافت فرسوده مربوط می‌شود، متذکر شد: ما بسیار بیشتر از این تعداد ساختمان ناایمن از لحاظ سازه‌ای داریم که عمر مفیده سازه‌ای آن‌ها گذشته و باید یا مقاوم سازی و یا تخریب و نوسازی شوند.

 رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسقانه آمار متمرکزی از این ساختمان‌ها نداریم افزود: متاسفانه در بخش ناایمنی سازه ساختمان‌ها اقدامی خاصی در حال انجام نیست و تنها  یک کارگروه در خصوص تاب آوری شهر تهران برای زلزله بالای ۷ و نیم ریشتر ایجاد شده که گزارش مفصل آن را در آینده بیان خواهم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *