شیرین ابوعاقله؛ نماد مبارزه فلسطین برای آزادی

8:25 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شیرین ابوعاقله؛ نماد مبارزه فلسطین برای آزادی
شهادت شیرین ابوعاقله نشان دهنده الگوی اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از تمامی گروه‌ها است.

خبرگزاری میزان - با گذشت بیش از یک سال از شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره و در غیاب مستمر عدالت و پاسخگویی، نام وی نمادی از مبارزه فلسطینیان برای آزادی باقی خواهد ماند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، برای جهانیان، «شیرین ابوعاقله» به عنوان صدا و چهره فلسطین به یاد خواهد ماند، از دست دادن «ابوعاقله» برای بسیاری از دوستان و همکارانش ضربه‌ای بزرگ بود که قابل جبران نیست. 

یکی از همکاران «شیرین ابوعاقله»، می‌گوید: چیزی که بیشتر از همه چیز او را آزار می‌داد، دیدن ناامیدی در چهره کودکان فلسطینی پس از مشاهده خانه‌هایشان در حال تخریب و جست‎وجوی ناامیدانه برای اسباب بازی‌های مورد علاقه خود در زیر آوار بود.

بی‌توجهی آمریکا

اخیرا و در نخستین سالگرد شهادت «شیرین ابوعاقله»، روزنامه نگار فلسطینی، گروه «دموکراسی برای جهان عرب» از دولت آمریکا خواست که گزارش هماهنگ کننده امنیتی آمریکا را علنی و به طور رسمی تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد شهادت وی را تایید کند. 

هیچ سوالی در مورد قتل «شیرین» از سوی دولت آمریکا مطرح نشده است؛ مدیر یک نهاد حقوق بشری، گفت: کنگره آمریکا نامه‌هایی ارسال کرده و درخواست جلسات محرمانه را داده است، در حالی که خانواده او، رسانه‌ها و آزادی مطبوعات، روزنامه‌نگاران و سازمان‌های حقوق بشری تلاش کرده‌اند تا آنچه را که واقعا اتفاق افتاده و این که چه کسی مسئول آن است، را افشا کنند.

مسئولیت‌پذیری قابل دستیابی است، اما دولت بایدن باید مسئولیت‌های خود را برای حفاظت از جان این روزنامه‌نگار فلسطینی را انجام دهد و عاملان آن را به دست عدالت بسپارد.

خشم و محکومیت گسترده بین‌المللی 

شهادت «ابوعاقله» خشم فلسطینیان و محکومیت گسترده بین‌المللی را برانگیخت؛ پس از این شهادت، تحقیقات انجام شده از سوی «میدل ایست آی»، «واشنگتن پست»، «نیویورک تایمز» و همچنین نهاد‌های بین‌المللی و سازمان ملل به این نتیجه رسیدند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در واقع ابوعاقله را هدف قرار داده‌اند.

اخیرا «مایکل فنزل»، هماهنگ کننده امنیتی آمریکا(USSC) برای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، گزارش خلاصه به‌روز شده‌ای را درباره شهادت «ابوعاقله» به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد.

جولای گذشته و پس از اینکه بایدن درخواست ملاقات با خانواده «ابوعاقله» را در جریان سفرش به اراضی اشغالی و کرانه باختری اشغالی رد کرد، این خانواده یک هفته در واشنگتن دی‌سی با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه و چندین قانونگذار در کنگره ملاقات کردند.

اهانت رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

رژیم صهیونیستی در مراسم تشییع پیکر این روزنامه‌نگار فلسطینی، خشونت گسترده‌ای را علیه حاضران در این مراسم اعمال کرد و این یکی دیگر از اهانت‌ها به مردمی بود که می‌خواستند آخرین ادای احترام خود را به «شیرین ابوعاقله» انجام دهند، اما عزاداران حاضر به عقب نشینی نشده و پیروز شدند. 

یکی از همکاران «شیرین ابوعاقله»، گفت: با تأمل در آن روز، من معتقدم که شهرت «شیرین» در جامعه فلسطین بار دیگر نشان داد که او هنوز حضور دارد و صدایش هنوز در برابر کسانی که می‌خواستند او را در زندگی و مرگ به طور یکسان ساکت کنند، شنیده می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *