گسترش خطوط مترو در آینده‌ای نزدیک

11:55 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۹۲۶
گسترش خطوط مترو در آینده‌ای نزدیک
مدیرعامل شرکت مترو تهران از افزایش ۶۳۰ دستگاه واگن تا پایان ماه خرداد خبر داد و گفت: در تیرماه حفاری خط ۱۰ آغاز می‌شود؛ همچنین با قرارگاه خاتم برای خط ۹ در حال انعقاد قرارداد هستیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، محسن هرمزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای واگن ملی کارگروهی در مترو با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و پلتفرمی زیر نظر مترو تهران شکل گرفت، خاطرنشان کرد: ۱۱۳ دستگاه شامل ۱۰۵ و ۸ دستگاه واگن در این پلتفرم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جلسات سال قبل برگزار شد و به دلیل عدم حضور برخی نمایندگان به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: در خرداد ماه جلسات برگزار و قرارداد‌ها عملیاتی خواهد شد.

هرمزی با اعلام اینکه اولین رام ۱۲ ماه پس از قرارداد تولید می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم یک رام که تاکنون ساخته شده به تعداد ۸ یا ۹ واگن برسد. این قطار سال قبل با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد، اما قطعات آن از سایر قطار‌ها جمع‌بندی شده بود و در دو سال اخیر به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس تولید ملی رسید و یا به عبارتی ۸۵ درصد تولید داخلی است.

هرمزی با بیان اینکه تست‌ها در حال نهایی شدن است، یادآور شد: یک شرکت بین المللی فرآیند‌ها را پایش می‌کند؛ تست‌ها بیش از ۹۲ درصد پیشرفت دارد و باید خط‌هایی همچون خط ۴ در اختیار قرار بگیرد تا تست نهایی انجام شود و با توجه به ترافیک خط، باید شرایطی فراهم شود که تست‌های مکرر صورت بگیرد.

وی افزود: ۷۷ میلیون یورو توسط معاونت اول ریاست جمهوری از محل بودجه نفت اختصاص یافت و قرارداد کارگزاری برای ۱۱۳ واگن با بانک شهر منعقد و فروش نفت انجام شده و در مرحله دریافت پول است.

وی افزود: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه اقدامات کارسازی را انجام داد پول واریز می‌شود و در حال تسریع روند و کاهش زمان ساخت هستیم.

هرمزی با بیان اینکه برای احداث خط ۱۰ در محل شفت دریاچه مونتاژ تی بی ام در حال انجام است، گفت: در تیرماه حفاری برای خط ۱۰ آغاز خواهد شد؛ احداث شفت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد و در حال حاضر برای مونتاژ تی‌بی‌ام آماده شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه برای خط ۱۱ نیز مدل مالی با مپنا پیش می‌رود، تصریح کرد: با قرارگاه خاتم برای خط ۹ نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم؛ همچنین برای توسعه غربی خط ۴ در تفاهم نامه با بنیاد مسکن، ملکی را با پروانه واگذار می‌کنیم و پس از تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه برای تامین ۶۳۰ دستگاه واگن از محل تبصره ۱۹، سازمان برنامه بودجه را اختصاص داد گفت: نیمی از ۱۵ درصد پیش پرداخت را عملیاتی کردیم و پیش از پایان این ماه روند تکمیل قرارداد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *