نحوه تعیین ناظران شورای نگهبان به عنوان ضابط خاص جرائم انتخاباتی مشخص شد

16:01 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۸۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نحوه تعیین ناظران شورای نگهبان به عنوان ضابط خاص جرائم انتخاباتی مشخص شد
نمایندگان مجلس نحوه تعیین ناظران شورای نگهبان به عنوان ضابط خاص جرائم انتخاباتی را مشخص کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۴۸ این طرح با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۴۸ این طرح؛ ماده (۶۷) قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره آن حذف می‌شود: ناظرانی که با رعایت شرایط ماده (۳۰) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، از سوی شورای نگهبان به قوه قضاییه معرفی می‌شوند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی قانون پیش‌گفته و صدور گواهی از سوی دادستان، از زمان ثبت‌نام داوطلبان تا پایان تأیید نهایی انتخابات توسط شورای نگهبان، ضابط خاص جرائم انتخاباتی محسوب می‌شوند.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر تعدادی از نمایندگان در جریان بررسی ماده ۴۸ این طرح گفت: اجرای این ماده که به تصویب رسید هیچ بار مالی به همراه ندارد و الزامی به پرداخت هزینه برای کارکنان دولت نداریم چرا که قرار است تعدادی از کارکنان قوه قضائیه در این زمینه در ساعت اداری آموزش دهند و در این مدت چه آموزش‌دهنده و چه آموزش گیرنده از دولت حقوق دریافت می‌کنند و لزومی ندارد حقوق مضاعفی پرداخت شود بنابراین این ماده مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: برخی اعتراض داشتند به اینکه چرا این طرح در جلسات صبح و بعد از ظهر و با سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد و این در حالی است که هیچ عجله‌ای در کار نیست و نمایندگان موافق، مخالف، پیشنهاددهندگان، نماینده دولت و اعضای کمیسیون در رابطه با مواد این طرح اظهارنظر می‌کنند بنابراین با صبر و حوصله همه پیشنهادات اعلام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر جلسات صحن برای بررسی این طرح به صورت دو شیفت صبح و عصر برگزار می‌شود به این دلیل است که نباید بیشتر از ۶ جلسه به بررسی آن بپردازیم، بنابراین، چون برگزاری جلسات صبح و عصر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس یک جلسه محسوب می‌شود، بنابراین نمایندگان دو برابر زحمت می‌کشند، اما یک جلسه به شمار می‌رود به همین دلیل قطعاً با دقت نظر و استماع نظر پیشنهاددهندگان و نظرات موافق و مخالف، نماینده دولت و اعضای کمیسیون این قانون را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *