رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست مسئولان مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

15:19 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۸۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست مسئولان مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
نشست مسئولان مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت با حضور با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه مسئولان مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و یحیی نیازی مدیر تاریخ شفاهی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: بنا به فرمان مقام معظم رهبری عملکرد سه قوه در دوران انقلاب و دفاع مقدس باید مستندسازی شود بنابراین با کمک همکاران این امر در حال انجام است به طوری که در حال حاضر ۵ کتاب را چاپ کرده‌ایم.

وی افزود: در یک کتاب مجموعه اخباری که در روزنامه‌ها از نقش و جایگاه قوه قضاییه در پایان دفاع مقدس منتشر شده است را جمع آوری کرده‌ایم.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: چند جلد زندگینامه شهدا دادگستری، شهدای دستگاه تابع، شهدای روحانی و شهدای قضایی رانیز چاپ کرده‌ایم.

صارمی بیان کرد: اسناد و مدارک خوب جمع آوری شده و باید به درستی این اسناد و مدارک را منتقل کنیم، زیرا در حال حاضر عده‌ای درحال تحریف هستند باید بیشتر از پیش فعالیت کنیم و اسناد و مدارکی که می‌توانیم را جمع آوری کنیم و اجازه ندهیم این اتفاق رخ دهد.

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه این جلسه تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مطالعه کتاب‌های که مرتبط با شهدا و خانواده شهدا است تاکید می‌کند، زیرا زمانی که زندگی این بزرگواران را مطالعه می‌کنید درس‌های فراوانی یاد می‌گیرید.

وی افزود: متاسفانه امروزه جنگ روایت‌ها وجود دارد و این جنگ روایت‌ها از زمان وجود مقدس پیامبر وجود داشته است به طوری که می‌خواهند حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند بنابراین این حرکت ارزشمند مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار خواهد شد.

جعفر عطار زاده مسئول هماهنگی و پیگیری پروژه مستندسازی نقش قوه قضاییه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در هفته قوه قضاییه چهار جلد کتاب را رونمایی خواهیم کرد که یکی از این جلد‌ها کتاب ستارگان قضا جلد سوم است که محتوای این کتاب مربوط به ۳۲ شهید روحانی و طلبه دستگاه قضایی بوده که از این ۳۲ شهید ۸ شهید ترور، ۱۰ شهید حمله هواپیمایی سال ۱۳۶۴، ۱۱ شهید جنگ و ۳ شهید فاجعه منامکه و کاظمین است.

وی افزود: کتاب دیگر جلد چهارم شهدای قضات است که عنوان آن مربوط به ۷۱ شهید قاضی بوده و در هفته قوه قضاییه رونمایی می‌شود.

مدیر هماهنگی و پیگیری پروژه مستند سازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: روایت عدل نیز از عملکرد دستگاه قضایی از ابتدای سال پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای آغاز دفاع مقدس است رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کتاب چهارم نیز تاریخ شفاهی بوده که با همکاری مجموعه مستند سازی دستگاه قضایی رونمایی خواهد شد و در کنار جمع آوری اسنادی که مربوط به دفاع مقدس قوه است تاریخ شفاهی را آغاز کرده ایم به طوری که تاریخ شفاهی ۳۱ نفر از مسئولان عالی قوه قضاییه جمع آوری شده و در حال تدوین، تایپ و ویرایش این اطلاعات هستیم تا رونمایی شود و این تاریخ شفاهی همچنان ادامه دارد.

عطار زاده عنوان کرد: موضوع اصلی در کنار جمع آوری اسنادو مدارک دستگاه قضایی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث تاریخ شفاهی است و اسناد افتخار نیز از محور‌های اصلی کار مستند سازی است.

در این جلسه گزارش اقدامات مستندسازی سازمان پزشکی قانونی، تشریح دستورالعمل اجرایی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تشریح عملکرد گرامیداشت مناسبت‌های ملی و دفاع مقدس و مقاومت همچنین پیگیری مصوبات یازدهمین و دوازدهمین جلسه مسئولین مستندسازی مطرح شد.

گفتنی است که در جلسه مسئولان مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت رضا موسایی نماینده معاون اول قوه قضاییه، صابر مهری نماینده معاون راهبردی قوه قضاییه، حسین سلیمی نماینده معاون حقوقی قوه قضاییه، اسماعیل نوروزی نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سید جواد سید حائری نماینده معاون مالی پشتیبانی و امور عمرانی و قضایی، علی علی بخشی نماینده معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، کیومرث پناهی نماینده معاون قضایی، بهروزی نماینده دادگستری استان تهران، ابراهیم مرادی نماینده مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، ابراهیم رضایی نماینده مرکز رسانه، مسلم ابراهیمی نماینده دانشگاه علوم قضایی، حجت الاسلام و المسلمین آذرشین قام نماینده مرکز امور شورا‌های حل اختلاف، بهمن خلیفه نماینده رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین علی شاهمرادی نماینده دیوان عدالت اداری، علی محمد ملا صادقی نماینده رئیس و مدیرعامل روزنامه رسمی، مهدی تحقیقی نماینده دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی امیری نماینده دادگاه عالی انتظامی قضات، نورالدین اخوی نماینده روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، مهدی جم نماینده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، علیزاده نماینده پژوهشگاه قوه قضاییه، مهران مهدی پور نماینده وزارت دادگستری، حمزه برزنونی نماینده انجمن اسلامی دادگستری تهران، حجت الاسلام والمسلمین تقیان فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه، داود ایمانی نماینده سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مرتضی نظری نماینده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، خوش قدم نماینده سازمان تعزیرات حکومتی کشور، عبدالله زارعیان جهرمی نماینده سازمان بازرسی کل کشور، علی خرازی نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حامد عظیمی نماینده سازمان پزشکی قانونی کشور در امر مستند سازی حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *