وزارت میراث فرهنگی از پروژه‌های هتل سازی و هتل در حال ساخت ولنجک حمایت می‌کند

13:36 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۷۷۱
وزارت میراث فرهنگی از پروژه‌های هتل سازی و هتل در حال ساخت ولنجک حمایت می‌کند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مکلف بودن معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برای پاسخ دادن به ایرادات سازمان بازرسی به موضوع ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک، گفت: وزارت میراث فرهنگی از تمام پروژه‌های هتل‌سازی و این پروژه دفاع می‌کند

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجوز داشتیم که بهای بلیت را ۴۵ درصد افزایش دهیم، اما ۲۵ درصد افزوده شد، اظهار کرد: در سال کاهش تورم و افزایش تولید شهرداری را ملزم به ارائه لایحه در این خصوص کردیم که چند روز دیگر زمان آن فرا می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد اعضای شورا برای کاهش قیمت بلیت مترو با توجه به استفاده قشر کارگر از این وسیله انبوه‌بر، یادآور شد: پیشنهاد کاهش در حد ۱۵ درصد به تصویب رسید و در متن نیز اصلاحاتی اعمال شد و در مدت رفت و بازگشت از فرمانداری، سازمان فاوا باید دستگاه‌ها را تنظیم کند.

وی افزود: پیشنهاد شد در ایستگاه‌های جنوبی تخفیف را افزایش دهیم، اما این نگرانی وجود داشت که اعمال آن روی ایستگاه عملیاتی نباشد؛ لذا قرار شد بررسی‌های لازم صورت بگیرد که در صورت عملیاتی بودن، این اقدام صورت بگیرد.

چمران با بیان اینکه صفر شدن دریافت عوارض ساختمانی بافت فرسوده از سال ۸۴ در شورا تصویب شد، گفت: ما این طرح را تصویب کردیم تا نوسازی در این بافت صورت بگیرد و خطرات آن کاسته شود که خوشبختانه میزان نوسازی در تهران از تمام شهر‌ها بیشتر بود و در سال اول ۲۰ درصد به ساخت و ساز در بافت فرسوده افزوده شد.

وی با اعلام اینکه امسال نیز رقم ۵۰ درصد لحاظ شده بود، تصریح کرد: در ملاقات‌های عمومی، مردم اذعان داشتند که اگر رقم عوارض صفر بود می‌توانستند ساخت و ساز انجام دهند؛ لذا پیشنهاد دادیم که نرخ عوارض در مناطق پایین‌تر از خیابان انقلاب و آزادی صفر شود، اما بررسی و تنظیم آن به فرصت نیاز دارد تا معاونت معماری و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود سازمان بازرسی به ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک، یادآور شد: معاونت شهرسازی موظف است به ایرادات سازمان بازرسی پاسخ دهد که به نظر این پاسخ‌ها را داده است. گفته شده بود زمین هتل رای غیر باغ دارد و یا این هتل روی گسل‌های فرعی است که البته در تمام مناطق تهران این گسل‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید محاسبات فنی به وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ارائه شود و مورد تایید آن‌ها قرار بگیرد؛ صاحب این هتل تاییدیه‌ای از سوی اساتید برجسته تحویل داد که هتل روی گسل نیست، اما باید محاسبات فنی انجام شود که اگر گسل وجود دارد، ساختمان در مقابل گسل فرعی مقاوم باشد.

چمران با بیان اینکه این هتل پروژه‌ای آبرومند برای کشور خواهد بود، گفت: وزارت میراث فرهنگی از تمام پروژه‌های هتل‌سازی و این پروژه دفاع می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۸ ظلمی که به شهر و شهرداری شده بود، جبران و چند هزار میلیارد تومان از محل بازپس‌گیری چند پاساژ و باغ در دادگاه از آنِ شهرداری شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *