رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زائران حج مراقب این بیماری‌ها باشند/ عربستان موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو نداشته است

17:20 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
زائران حج مراقب این بیماری‌ها باشند/ عربستان موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو نداشته است
رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر به بیان توضیحاتی در خصوص بیماری‌هایی که احتمال دارد زائران در حج به آن‌ها دچار شوند پرداخت.

سید علی مرعشی در گفتگو با میزان در خصوص وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در عربستان با توجه به نزدیک شدن به ایام حج گفت: تب کریمه جزء بیماری مبتلا به در حج نیست، بیشترین بیماری‌هایی که امسال در عربستان وجود دارد بیماری‌های تنفسی به دلیل نزدیکی زائران در نماز‌های جماعت است.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه در مراسم حج زائران از کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف هستند و بیماری‌های خاص خود را دارند که با سرعت سرایت پیدا می‌کند، افزود: مشکل دیگری که زائران با آن مواجه هستند، مشکلات عصبی، عضلانی و اسکلتی است که از عدم آمادگی جسمانی برای راهپیمایی و پیاده‌روی طولانی مدت ناشی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو هم در عربستان نداشتیم و هیچ سالی با ابتلا به این بیماری در بین حجاج مواجه نبودیم، ادامه داد: تمام گوسفندانی که در روز عید قربان توسط حجاج قربانی می‌شوند صحتشان توسط سازمان دامپزشکی کشور عربستان مورد تایید قرار می‌گیرد و زائران هم هنگام قربانی کردن دام حضور ندارند و دام به صورت مکانیزه قربانی می‌شود و سپس به حجاج اطلاع‌رسانی می‌شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *