گفت‌وگو|

حذف قیمت خودرو در پلتفرم‌های آنلاین یک طرح شکست خورده است

11:52 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حذف قیمت خودرو در پلتفرم‌های آنلاین یک طرح شکست خورده است
یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نامه سازمان حمایت درخصوص حذف قیمت خودرو در پلتفرم‌های آنلاین گفت: انتشار قیمت در سایت‌های اینترنتی منجر به ایجاد شفافیت می‌شود و حذف قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی یک طرح شکست خورده است.

خبرگزاری میزان _ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در روز‌های گذشته دستور حذف قیمت‌های فراتر از قیمت رسمی(کارخانه) را در پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش خودرو صادر کرد.

حذف قیمت خودرو در پلتفرم‌های آنلاین یک طرح شکست خورده است

مشابه این تصمیم در سال ۱۳۹۹ در پی افزایش به یکباره خودرو اتخاذ شد. اقدامی که نتایج آن نشان می‌دهد به کنترل و مدیریت بازار خودرو هیچ کمکی نکرد و به اعتقاد کارشناسان تنها زمینه آشفتگی بازار و افزایش فعالیت دلالان را فراهم کرد. 

در همین رابطه امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: حذف قیمت از پلتفرم‌های آنلاین نه تنها برای خودرو بلکه برای سایر محصولات نیز یک طرح شکست خورده است. 

به گفته وی انتشار قیمت در سایت‌های اینترنتی منجر به ایجاد شفافیت برای مصرف‌کننده می‌شود و این امکان را برای وی فراهم می‌کند تا با مقایسه قیمت‌ها، انتخابی مطلوب‌تری داشته باشد. 

کاکایی با تاکید بر اینکه دخالت‌های غیرکارشناسانه تنها موجب تاثیر منفی بر بازار می‌شود، گفت: عوامل زیادی در روز‌های گذشته موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شده است، اما ممکن است همین کاهش قیمت بازار را نیز با رکود مواجه کند و باید مسئولان در اتخاذ تصمیم‌های جدید نهایت دقت را داشته باشند. 

این کارشناس صنعت خودرو یکی از راه‌حل‌های حل مشکلات بازار خودرو را رفع تورم دانست و گفت: در اقتصادی که با تورم سنگین مواجه است باید انتظار مجدد افزایش قیمت‌ها را نیز داشته باشیم و این کاهش قیمت‌ها را مقطعی بدانیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از راه‌حل‌های رفع نگرانی از بازار خودرو تحقق وعده تولید خودرو است، اگر دولت به وعده‌های خود درخصوص عرضه و تولید خودرو عمل کند، قطعا قیمت‌ها شکسته می‌شود و بازار به روند تعادل بازخواهد گشت.

کاکایی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت خودرو ارتباطی با اعلام قیمت در سایت‌ها ندارد، اعلام کرد: مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها و اعلام رسمی آن باید دقت بیشتری داشته باشند و تا زمانی که جنبه‌های متفاوت یک تصمیم را ارزیابی نکرده‌اند آن را رسانه‌ای و زمینه‌های ایجاد نگرانی و التهاب را در جامعه فراهم نکنند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *