رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تربیت بیش از ۶۷ هزار نجاتگر و ۱۵۰۰ مربی در سال گذشته

10:48 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۰۷
تربیت بیش از ۶۷ هزار نجاتگر و ۱۵۰۰ مربی در سال گذشته
مدیرکل آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر از آموزش تخصصی ۶۷ هزار و ۲۶۹ امدادگر با برگزاری ۲ هزار و ۶۵۴ دوره آموزشی در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ فائق عبدالله‌زاده گفت: در سال گذشته با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات شتاب گرفت. زیرا امکان برپایی بخش عملی و کارگاهی فراهم شده بود؛ بنابراین با برپایی ۲ هزار و ۶۵۴ دوره تخصصی در رشته‌های امداد در کوهستان و نجات در ارتفاع، نجات در حوادث ترافیکی جاده، امداد در محیط‌های آبی، پیش‌بیمارستانی و آواربرداری، مخابرات و ارتباطات رادیویی و اسکان و تغذیه اضطراری، مجموعا ۶۷ هزار و ۲۶۹ امدادگر مورد آموزش در یک یا چند رشته تخصصی قرار گرفتند.

عبدالله‌زاده همچنین آموزش و تربیت مربی امداد و نجات را از اولویت‌های اداره آموزش‌های تخصصی، مبنی بر سیاستگذاری ۲ سال گذشته هلال احمر دانست و گفت: هزار و ۵۴۳ نفر در ۳۱ دوره تربیت مربی، ۱۱ دوره تربیت مدرس و ۸ دوره بازآموزی مربیان شرکت کردند تا با افزایش مربیان، امکان برگزاری دوره برای امدادگران در استان‌های مختلف کشور افزایش یابد.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی هلال احمر همچنین از برگزاری ۴ جلسه کارگروه تخصصی بررسی و ارزیابی محتوای دوره‌های تخصصی نجات با حضور پیشکسوتان، مدیران و نمایندگان سازمان امداد و نجات خبر داد.

عبدالله زاده گفت: در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۵۱ هزار و ۵۹۰ نفر از کارکنان هلال احمر در سراسر کشور از شرکت در دوره‌های بدو خدمت و ضمن خدمت در بخش عمومی و یا متناسب با رده شغلی، بهره‌مند شدند.

در سال گذشته چند گردهمایی با حضور معاونین آموزش و پژوهش ۳۱ جمعیت استانی برگزار شد. عبدالله زاده این نشست‌ها را هم‌اندیشی موثری برای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آموزشی دانست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *