بازداشت مرد کانادایی به اتهام تلاش برای زیر گرفتن نمازگزاران در ۲ مسجد

14:33 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت مرد کانادایی به اتهام تلاش برای زیر گرفتن نمازگزاران در ۲ مسجد
مردی که با ماشین خود به سمت نمازگزاران دو مسجد در تورنتو در کانادا هجوم برده بود بازداشت شد.

خبرگزاری میزان - طی ساعات گذشته گزارش شد مردی که با ماشین خود به سمت نمازگزاران دو مسجد در تورنتو در کانادا هجوم برده بود، در پی تحقیقات تحت عنوان «اقدام ضد مسلمانان و با انگیزه ناشی از نفرت» بازداشت شد.

پلیس کانادا گفت که پس از آنکه مردی با خودروی خود به داخل پارکینگ مسجد رفته و سعی در زیر گرفتن نمازگزاران و همچنین برخورد با وسایل نقلیه دیگر داشته، تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

راننده سپس با سرعت از آنجا دور شده و به مسجد دیگری رفت و همان اقدامات را تکرار کرد. پلیس گفت که این حوادث در پنجم آوریل (۱۶ فروردین) حوالی ساعت ۵:۳۰ و ۶ صبح به وقت محلی رخ داده بود.

مظنون در مرحله بعد به سمت مرکز خرید مجاور رفت و در آنجا با چند خریدار به شیوه‌ای تهدیدآمیز برخورد کرد و شعار‌های ضد اسلامی سر داد. 

مردی ۲۸ ساله در دو فقره عملیات خطرناک وسیله نقلیه موتوری، پنج فقره آزار و اذیت جنایی، تهدید به صدمه بدنی، ضرب و جرح و اعمال غیرقانونی در اماکن عمومی و توهین به دیگران تفهیم اتهام شد. 

پلیس همچنین یک مظنون را در ارتباط با حادثه دیگری در هفتم آوریل (۱۸ فروردین) در مسجدی در نزدیکی شهر «مارکهام» متهم کرد. 

در یک حادثه جداگانه در شهر «کیچنر» در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب تورنتو، پلیس یک زن ۲۷ ساله را پس از یک حمله با انگیزه نفرت که روز چهارشنبه در حالی رخ داد که مردم در یک مرکز آزمون رانندگی در صف منتظر بودند، متهم کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *