پرواز‌های عربستان برای انتقال حجاج از ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود

20:53 - 28 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۳۲۲
پرواز‌های عربستان برای انتقال حجاج از ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  شرکت هواپیمایی عربستان در تشریح جزئیات زمان استقبال از زائران خانه خدا و پرواز‌های بازگشت آن‌ها اعلام کرد که، پرواز‌های خطوط هوایی این کشور برای انتقال حجاج از ۳۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام شرکت هواپیمایی عربستان سعودی پرواز‌های خطوط هوایی این کشور برای انتقال حجاج از ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) شروع شده و تا ۲۲ ژوئن (یکم تیرماه) ادامه دارد.

بر اساس گزارش شرکت هواپیمایی عربستان، روند بازگرداندن حجاج نیز از ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز و تا ۲ آگوست (۱۱ مرداد) ادامه پیدا می‌کند.

این شرکت برنامه خود را برای موسم حج ۱۴۴۴ اعلام کرد که بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی را برای زائران خانه خدا اختصاص داده تا آن‌ها را از سراسر جهان به مکه مکرمه انتقال دهد.

شرکت هواپیمایی عربستان سعودی تصریح کرده است که، عربستان ۱۰۰ مقصد برنامه ریزی شده دارد که در موسم حج ۱۴ مقصد دیگر با در اختیار داشتن ۱۷۶ هواپیما آماده خدمت به زائران می‌شود که در ۶ فرودگاه داخلی از جمله جده، ریاض، الدمام، مدینه، طائف و ینبع وارد می‌شوند.

بر اساس گزارش این شرکت هواپیمایی، بیش از ۸۰۰۰ ناوبر گروه خطوط هوایی عربستان سعودی به مهمانان خانه خدا با ۴۲ زبان مختلف جهان خدمت خواهند کرد.

اداره کل گذرنامه در عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که اجرای دستورالعمل‌های مربوط به حج و دریافت درخواست‌ها برای صدور الکترونیکی مجوز ورود به مکه مکرمه برای ساکنان آغاز کرده است و درخواست‌ها برای صدور مجوز ورود به پایتخت به صورت الکترونیکی برای کارگران خانگی و افراد غیر سعودی، کارگران مقیم موسسات مستقر در پایتخت، دارندگان ویزای کار فصلی و پیمانکاران با مؤسسات ثبت شده دریافت شد.

امنیت عمومی عربستان نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز دوشنبه از ورود کسانی که مجوز ندارند به مکه مکرمه جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: حج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *