تاکید سران آمریکا و ژاپن بر ادامه حمایت از اوکراین

17:42 - 28 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۲۹۹
تاکید سران آمریکا و ژاپن بر ادامه حمایت از اوکراین
 رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در دیدار با یکدیگر بر رسیدگی به چالش‌های امنیتی مدنظرشان در منطقه شرق آسیا از جمله چین و کره شمالی و همچنین حمایت از اوکراین تاکید کردند.

خبرگزاری میزان – کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در شهر هیروشیما ژاپن، اعلام کرد که سران دو کشور بر روی تصمیم خود مبنی بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید داشتند.

در این بیانیه آمده است، بایدن و کیشیدا متعهد شدند تا با یکدیگر به صورت نزدیک برای رسیدگی به چالش‌های امنیت منطقه‌ای از جمله برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی و رفتار قهری چین که با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد، همکاری داشته باشند.

 

بایدن و کیشیدا مسائل اقتصادی را نیز برای تقویت روابط دو جانبه در نظر دارند، آمریکا و ژاپن با توجه به انعطاف پذیری زنجیره تامین و امنیت ملی شروع به بازتعریف تجارت جهانی کردند. آن‌ها اخیراً توافق نامه‌ای را در مورد زنجیره‌های تامین مواد معدنی حیاتی امضا کردند. آن‌ها در زمینه توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و مشارکت در تلاش برای محدود کردن دسترسی چین به تراشه‌های کامپیوتری پیشرفته نیز همکاری‌هایی انجام می‌دهند.

 انتهای پیام/


برچسب ها: بایدن ژاپن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *