رهبران جهاد اسلامی و حماس: عملکرد مقاومت در جنگ خونخواهی آزادگان ستودنی است

22:07 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۹۲
رهبران جهاد اسلامی و حماس: عملکرد مقاومت در جنگ خونخواهی آزادگان ستودنی است
رهبران جهاد اسلامی و حماس در سخنرانی خود به بررسی شرایط جنگ ۵ روزه پرداختند و عملکرد مقاومت را در جنگ خونخواهی آزادگان ستودند.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش برخی رسانه‌های فلسطینی، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی‌های جداگانه که رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی، شخصیت‌های لبنانی و نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند نیز در آن شرکت داشتند، عملکرد مقاومت به ویژه سرایا القدس را در مقابله با تهاجم صهیونیستی مورد ستایش قرار دادند.
دو رهبر فلسطینی در سخنان خود در بیروت پایتخت لبنان به بررسی شرایط جنگ ۵ روزه پرداختند.

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود با بیان اینکه ملت فلسطین در جنگ خونخواهی آزادگان با اراده خویش، اراده فرزندانش و اراده تمامی نیرو‌های مبارزش مشغول جنگ بود، افزود: این جنگ در دو جبهه انجام می‌گرفت، جبهه میدانی و دیگری در جبهه سیاسی که مبارزان و مجاهدین موفق شدند در هر دو جبهه موفق عمل کرده و متن توافق قویی را به دشمن تحمیل کنند.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با شاره به توافق (آتش بس با رژیم صهیونیستی) ادامه داد: آنچه به آن دست یافته شد، بی سابقه بود، ما متنی واضح و شفاف را به دشمن تحمیل کردیم، توافقی که ما از طریق این متن محقق کردیم بی سابقه محسوب می‌شود.
وی گفت: می‌دانید چگونه این متن تدوین شد؟ ما این متن را در لحظات آخر اعمال کردیم، حرف به حرف تمامی این متن را ما نوشتیم، (و طرف دیگر آن را پذیرفت).

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با اشاره به در رابطه با شهدای این درگیری هم تاکید کرد، این شهدا بعد از ده‌ها سال به درجه شهادت نایل آمدند، در درگیری نظامی مجاهدین و فرماندهانشان دست آورد‌های والایی داشتند و به بهترین شکل ممکن به نمایندگی از ملت فلسطین مبارزه کردند.

وی گفت: خون شهدا این معادله قدرتمند را بر دشمن تحمیل کرد و این دست آورد را محقق ساخت و سپس افزود، وحدت اصلی‌ترین تضمین کننده پویایی در راه آزادیبخشی است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطینی در پایان هم از شخصیت‌های مختلف و رهبران تمامی گروه‌ها و سازمان‌های حاضر در مراسم تقدیر و تشکر کرد.

 صلاح العاروری جانشین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در اداممه طی سخنانی با ستایش از عملکرد جنبش جهاد اسلامی که مدیریت جنگ خونخواهی آزادگان را به عهده داشت، تاکید کرد، آن‌ها بار این رویارویی را به دوش کشیدند و با سلحشوری آن را به انجام رساندند و با این کار خود به دشمن فهماندند که خون ملت فلسطین ارزان و ناچیز نیست.

وی همچین خطاب به زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: من به شما آقای ابو طارق بابت این جنگ پیروزمندانه و قهرمانانه تبریک می‌گویم، جنگی که در آن شما پیروزی را به ثبت رساندید.

این رهبر برجسته حماس با بیان اینکه امروز جهاد اسلامی رو در روی رژیم غاصب صهیونیست ایستاده و معادلات خود را به این رژیم تحمیل می‌کند، افزود: وقتی فرماندهان صف اول این جنبش در این رویارویی به شهادت می‌رسند، این امر به خودی خود دلیلی بر صداقت این جنبش است.

وی سپس به زندگی شهید طارق عزالدین از رهبران جنبش جهاد اسلامی (که در تهاجم ابتدایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید)، پرداخت و گفت: من در رابطه با شهید عزالدین سخن می‌گویم، چون او را خوب می‌شناسم، وی مسئولیت هدایت فعالیت‌های مقاومت در کرانه باختری را به عهده داشت، با وجود آن که مبتلا به بیماری سرطان بود، اما خواست خداوند آن بود که وی را به عنوان شهید بپذیرد.

العاروری در ادامه با اشاره به عملکرد طارق عزالدین در توسعه عملیات مقاومت در کرانه باختری گفت: رژیم اشغالگر به شدت از توسعه جبهه مقاومت در کرانه باختری واهمه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حماس غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *