احکام متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال هنوز در دیوان عالی کشور تایید نشده است

19:37 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
احکام متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال هنوز در دیوان عالی کشور تایید نشده است
پرونده متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال در مرحله فرجام‌خواهی است و به دیوان عالی کشور ارسال شده و تاکنون نتیجه آن واصل نشده است.

خبرگزاری میزان _ در روز‌های گذشته رسانه‌های معاند اخباری در رابطه با ۶ زندانی در اهواز منتشر و ادعا‌هایی را منتشر کرده‌اند. براساس ادعای رسانه‌های معاند این ۶ زندانی به نام‌های علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سالم موسوی، عدنان غبیشاوی و حبیب دریس در آستانه اعدام قرار دارند. رسانه‌های معاند با طرح ادعا‌های متنوع به اتهامات و جرائم تروریستی این افراد اشاره‌ای نکرده و این افراد را محکومان امنیتی معرفی کرده‌اند.

این ۶ نفر از اعضای گروهک تروریستی حرکة النضال هستند که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اجرای بخشی از عملیات‌های مسلحانه این گروهک تروریستی در استان خوزستان را بر عهده داشته و بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند.

اعضای شاخه نظامی گروهک تروریستی حرکة النضال که دستورات سرکردگان ساکن اروپای خود نظیر حبیب نبگان و حبیب الله چعب را اجرا می‎‌کردند، درعملیات‌های تروریستی جداگانه دو فرد به نام‌های علی صالحی مجد و یونس بحر در آبادان و یکی از کارکنان نیروی انتظامی به نام الله‌نظر صفری و یک سرباز وظیفه به نام محمدرضا رفیعی نسب را در بندر امام خمینی (ره) به شهادت رسانده بودند.

تیراندازی به مقر‌های نظامی، انتظامی و بسیج، پرتاب نارنجک، عملیات مسلحانه منجر به تیراندازی به پایگاه بسیج والفجر، پرتاب نارنجک به پمپ گاز خرمشهر، پرتاب نارنجک و تیراندازی به پایگاه بسیج کوت امیر، بمب‌گذاری جنب دیوار پاسگاه سویسه، تهیه و ساخت بمب به قصد بمب‌گذاری کلانتری ۱۲ اهواز، ساخت بمب دست‌ساز، احراق عمدی عابر بانک‌های شهرستان شادگان و بندر امام خمینی (ره)، پرتاب نارنجک به جایگاه گاز شهرستان خرمشهر، تیراندازی به حسینیه شهدای شادگان، کمین ناموفق برای ترور ماموران حفظ امنیت و ماموران فراجا در مسیر سه راهی شادگان ماهشهر و آبادان، تیراندازی به قرارگاه پلیس اطلاعات و امنیت در شادگان، تیراندازی به خودروی سپاه و مجروح کردن یک نفر، حمل، نگهداری و فروش سلاح جنگی از جمله اهم اقدامات تروریستی متهمان این پرونده است.

براساس دادنامه صادر شده، دادگاه پس از برگزاری جلسات رسیدگی، اخذ دفاعیات متهمان و وکلای ایشان، با توجه مستندات و قرائن موجود در پرونده، اقاریر صریح و مقرون به واقع همراه با بیان جزییات، کشف سلاح‌های بکار رفته در عملیات‌های تروریستی توسط متهمان، قرائن و امارات علم‌آور و احراز علم مرتکبان به موضوع جرم و احراز قصد آن‌ها در ارتکاب رفتار مجرمانه اقدام به صدور حکم اعدام کرده است.

پرونده این افراد در مرحله فرجام‌خواهی است و به دیوان عالی کشور ارسال شده و تاکنون نتیجه آن واصل نشده است.

همچنین درخصوص تعدادی از متهمان دیگر این پرونده با توجه به میزان نقش آنان در بزه ارتکابی، از جمله ۳ نفر از متهمان احکام حبس و پرداخت جزای نقدی صادر شده است که به محض وصول نتیجه از دیوان عالی کشور، در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *