برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی موزه

10:34 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۴۰
برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی موزه
مجتبی عبادی فتح گفت: آیین گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مجتبی عبادی فتح مدیر امور بین الملل موزه با بیان خبر برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها در این مجموعه گفت: از سال ۱۹۷۷ میلادی، روز ۱۸ ماه می‌که مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه در تقویم شمسی است از سوی شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) به نام روز جهانی موزه نامگذاری شده است. این روز یک یادآوری عمومی برای تبیین نقش و اهمیت موزه‌ها در جوامع امروزی است.

مدیر امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: برای بزرگداشت روز جهانی موزه در سال جاری، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران قصد دارد مراسمی را در موزه برگزار نماید و در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی نیز با عنوان "تک اثر از موزه‌های منتخب شهر تهران" در گالری نمایشگاهی موزه افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه که برای نخستین بار در سطح موزه‌های تهران برگزار می‌شود، هر موزه یکی از آثار شاخص از مجموعه‌های خود را به مدت یک هفته در این نمایشگاه به معرض عمموم می‌گذارد و در واقع شهروندان با بازدید از این نمایشگاه جمعی، از آثار چندین موزه مختلف تهران دیدن خواهند نمود.

گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و افتتاحیه نمایشگاه تک اثر موزه‌ها از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و علاقمندان به حضور در این برنامه می‌توانند ضمن تماس با شماره ۰۹۱۲۶۹۷۴۸۷۷ ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است حضور در این مراسم برای کلیه علاقمندان فرهنگ و هنر آزاد است.

برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی موزه

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *