لزوم توجه ویژه به «موزه موسیقی ایران»

10:01 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۳۰
لزوم توجه ویژه به «موزه موسیقی ایران»
نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از خانه موسیقی بر لزوم توجه ویژه به «موزه موسیقی ایران» تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در آستانه روز جهانی موزه علیرضا نادعلی عضو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه حمید رضا نور بخش رییس خانه موسیقی و لطیف روحانی رییس موزه موسیقی از مجموعه موزه موسیقی ایران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: توجه ویژه به فرهنگ و هنر یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری تهران در دوره ششم به آن نیاز ویژه دارد؛ موسیقی نیز بخش مهم و بسیار مردمی از هنر کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر تهران موزه موسیقی ایران در پایتخت است که می‌تواند پذیرای بسیاری از شهروندان تهرانی باشد؛ نکته بسیار مهم در مورد موزه موسیقی ایران این است که گنجینه‌ای کامل از ساز‌های ایرانی از موسیقی نواحی و مقامی تا ساز‌های موسیقی ملی در این مجموعه وجود دارد که از سرمایه‌های ملی به شمار می‌رود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: نگهداری صفحه‌های قدیمی سنگی و آرشیو ضبط شده سخنان کمیاب قدیمی بزرگانی همچون رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) در این موزه نشان از جذابیت بالای این موزه برای علاقه‌مندان به هنر موسیقی دارد که به صورت علمی نگهداری می‌شود.

نادعلی در ادامه تصریح کرد: تبدیل صفحه‌های بسیار قدیمی و نوار‌های ضبط شده به شکل دیجیتالی از جمله اقدامات خوبی است که در موزه موسیقی دنبال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همکاری شهرداری منطقه یک تهران برای گسترش فعالیت موزه موسیقی گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین شهرداری منطقه یک و مدیریت موزه موسیقی وجود دارد این موضوع باید ادامه داشته باشد؛ نباید فراموش کرد که علاقه‌مندان به حوزه موسیقی در تهران و کشور بسیار زیاد هستند و این مکان می‌تواند یکی از موزه‌های جذاب برای شهروندان تهرانی و سایر هموطنان در سراسر کشور باشد.

وی همچنین افزود: بزرگان جمهوری اسلامی به ویژه رهبر فرزانه انقلاب همواره نسبت به تاثیر موسیقی‌های ناب و تفکر زا و اثر آن بر تحرک توده‌های ملت در حرکت‌های بزرگشان تاکید داشته اند، لذا در این راستا حفظ گنجینه‌هایی از این دست برای برای بهره برداری نسل حاضر و نسل‌های آینده اهمیت دوچندان می‌یابد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *