رئیس مرکز وکلا: وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه قضا تبیین اقدامات و خدمات قوه‌قضاییه است

13:24 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۸۴
رئیس مرکز وکلا: وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه قضا تبیین اقدامات و خدمات قوه‌قضاییه است
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: وظیفه روابط عمومی‌های زیر مجموعه دستگاه قضا تبیین اقدامات و خدمات دستگاه قضایی است و باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - حسن عبدلیان پور در مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی که با حضور مسئولین روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات دستگاه قضا برگزار شد با تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع ) و تبریک روز روابط عمومی گفت: عزیزان روابط عمومی، زحمت‌کشان دستگاه قضایی هستند که دیده نمی‌شوند، اما در این زمینه همگرایی و هم افزایی نیاز است زیرا گاهی از یکدیگر بسیار دور هستیم در حالیکه زیر چتر یک مجموعه قرار داریم، بنابراین باید کار بیشتری داشته باشیم. 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: ایجاد روابط هم افزا بین دستگاه‌ها و ارتباط با یکدیگر بسیار موثر است، اما باید بیندیشیم که چه ارتباطی می‌توانیم با هم برقرار کنیم و چه نقاط مشترکی داریم که باید آن را به اشتراک بگذاریم.

وی گفت:اگر مشاهده کنید فیلم و سریال‌هایی که ساخته می‌شوند دچار مشکلات حقوقی بوده و کوچکترین موارد قانونی در آن رعایت نمی‌شود، داستان آن‌ها نیز خلاف قانون است و با تماشای آن معضلات و موارد اشتباهی در اذهان مردم ایجاد می‌شود در برخی فیلم‌ها اصول اولیه دادرسی هم در آن رعایت نشده بود.

عبدلیان پور گفت: مثلا برخی از فیلم‌ها در پرونده و بحث محارب و افساد فی الارض بدون حضور وکیل دادگاه انجام می‌شود که اعتبار قانونی ندارد و تخلف است.

وی تصریح کرد: مرکز وکلا به عنوان یکی از زیر مجموعه‌ها گام‌های بزرگی در راستای اطلاع رسانی تبیین مواضع قوه قضاییه برداشته به طوری که در بسیاری از مسائلی که رخ می‌دهد و دست مسئولین قوه قضاییه بسته است مرکز وکلا می‌تواند با ظرافت‌هایی اعلام موضع کند.

عبدلیان پور ادامه داد: در اولین جلسه‌ای که با ریاست قوه قضاییه داشتیم در اولین نکات اعلام کردند که کار‌های مثبت را با ظرافت خاص رسانه‌ای تبیین و کار‌های خوب را برای مردم بیان کنیم همچنین مباحث حقوقی مطرح را به زبان ساده بیان کنیم تا بدین صورت بتوانیم قشر عظیمی را با اطلاع رسانی خوب و به موقع آگاه کنیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی با بی سلیقگی فعالیت‌هایی انجام می‌شود، گفت: در زمان هجمه باید تدبیر کنیم و به گونه‌ای نشود که کار‌های مثبت دیده نشود.

وی گفت: وظیفه روابط عمومی‌های زیر مجموعه دستگاه قضا تبیین اقدامات و خدمات دستگاه قضایی است و باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد:در بحث رسانه بسیار وسواس داریم و به کار رسانه و فرهنگ اعتقاد داریم و به تبیین شعائر ملی و مذهبی می‌پردازیم، اما با این حال دست یاری به سوی دیگران دراز می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های ما بتوانند اقدامات مثبت انجام دهند.

وی ادامه داد: با هم اندیشی می‌توان راه پنجاه ساله را یکساله طی کرد اگرچه بودجه و ظرفیت و نیروی انسانی محدود است، اما حاضریم به تمام معاونت‌ها برای پیشبرد بهینه امور کمک کنیم.

گفتنی است در ادامه مسئولین روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات دستگاه قضا به بیان دغدغه‌های خود در حوزه اطلاع رسانی پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *