«پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در خوزستان منجر به صلح و سازش در ۲۵ پرونده قصاص شد

8:59 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
«پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در خوزستان منجر به صلح و سازش در ۲۵ پرونده قصاص شد
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: از ابتدای اسفندماه با مشارکت در پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، ۱۳ پرونده قصاص توسط اعضای این شورا و ۱۲ پرونده نیز در اولین همایش صبر که در محل زندان سپیدار اهواز برگزار شد، به صلح و سازش انجامید.

خبرگزاری میزان- به منظور افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان، کارگروه مصالحات اجتماعی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف، معاون وی و جمعی از سران طوایف و عشایر، متنفذین و صلح‌یاران استان تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در نشستی که به همین منظور برگزار شد، گفت: این کارگروه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و سند تحول قضایی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری که منتهی به حکم قصاص شده‌اند و مصالحه میان طرفین دعوی، تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار شورای حل اختلاف و ستاد صبر در مختومه کردن پرونده‌ها به صلح و سازش در پویش‌های معنوی، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه نیز با مشارکت در پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، ۱۳ پرونده قصاص  توسط اعضای این شورا و ۱۲ پرونده نیز در اولین همایش صبر که در محل زندان سپیدار اهواز برگزار شد، به صلح و سازش انجامید که مراحل اداری آن‌ها انجام و یا در دست اجراست.

وی گفت: محافل قرآنی محل مناسبی برای ترویج فرهنگ پسندیده صلح و سازش است و باید از این ظرفیت‌های معنوی در این راستا بهره‌مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: وظیفه دستگاه قضایی، رسیدگی به ابعاد قضایی پرونده‌های وارده است و مرکز توسعه حل اختلاف نیز تکلیف دارد تا دعاوی قابل مصالحه را به سازش برساند. تلاش برای سازش در پرونده‌های قصاص نیز از همین رو در دست اقدام است، اما در مواردی که قابلیت صلح و سازش وجود ندارد و یا خشم عمومی نسبت به جرم مرتکب شده وجود دارد، احکام باید به صورت قاطع اجرا شود.

در پایان این نشست، آیین نامه کارگروه مصالحات اجتماعی توسط رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان قرائت و اعضای حاضر در جریان وظایف و تکالیف مندرج در این کارگروه قرار گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *