گفت‌وگو|

قوه قضاییه پروانه افرادی که عامدانه اقدام به سقط جنین می‌کنند را باطل کند

8:50 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۳۲
قوه قضاییه پروانه افرادی که عامدانه اقدام به سقط جنین می‌کنند را باطل کند
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم که با افرادی که به صورت عمدی اقدام به سقط جنین می‌کنند مسامحه‌ای صورت نگیرد و پروانه آن‌ها ابطال و بر طبق قانون مجازات شوند.

خبرگزاری میزان - هفدهم اردبیهشت حجت الاسلام والمسلمین مسحنی اژه‌های، رئیس قوه قضاییه دستورالعمل اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مورد سقط جنین را ابلاغ کرد.

در همین رابطه صابر جباری در گفتگو با میزان گفت: ابلاغ دستورالعمل اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مورد سقط جنین اقدام مثبتی بود و جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص سقط عمدی جنین با افرادی مواجه هستیم که به صورت شبکه‌ای با قاچاق دارو و معرفی پزشکان خاطی اقدام به سقط جنین می‌کنند گفت: باید این افراد توسط نهاد‌های امنیتی شناسایی شوند و هنگامی که این گزارش‌ها به قوه قضائیه می‌رسد و قضاتی که در شعب منتخب نسبت به موضوع مطلع هستند، به سرعت برای مجازات این افراد اقدام کنند.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: همکاران ما در حوزه معاونت درمان و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت از طریق شکایاتی که در سامانه ۱۹۰ ثبت می‌شود و یا از طریق بازرسی‌هایی که بخش درمان وزارت بهداشت انجام می‌دهد، اقدامات افرادی که مباردت، معاونت و مباشرت در سقط عمدی جنین در مطب‌ها دارند را مستند می‌کنند و به نظر می‌رسد این دستور العمل و یا سایر رویه‌های قضایی که ابلاغ می‌شود می‌تواند این موضوع را حل کند.

جباری ضمن اشاره به اینکه در قانون جدید عنوان شده است که هر پزشک، ماما و یا داروفروشی که اقدام به سقط جنین عمدی کند بدون نیاز به تکرار باید پروانه‌اش ابطلال شود، اظهار کرد: درخواست ما از قوه قضائیه این است که با افرادی که به صورت عمدی و آگاهانه این جنایت را انجام می‌دهند مسامحه‌ای صورت نگیرد و پروانه آن‌ها ابطال و بر طبق قانون مجازات شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *