ادامه رسوایی جنسی در کلیسای کاتولیک آمریکا

15:56 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ادامه رسوایی جنسی در کلیسای کاتولیک آمریکا
کلیسای کاتولیک ایالت اوهایو به قاچاق و سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده است.

خبرگزاری میزان - یک کشیش در کلیسای کاتولیک ایالت اوهایو اخیرا به جرم جنایات جنسی گناهکار شناخته شد.

به گزارش «یو.اس‌.ای تودی»، این کشیش متهم شده که در قاچاق جنسی کودکان نقش داشته است.

جزئیات پرونده آزار جنسی کودکان

«مایکل زاخاریاس»، کشیش ۵۶ ساله از سوی هیئت منصفه دادگاهی در ایالت اوهایو به چند فقره قاچاق جنسی کودکان متهم و گناهکار شناخته شد.

جرایم مطرح شده از سوی هیئت منصفه دادگاه در بازه زمانی جولای ۲۰۰۵ تا آگوست ۲۰۲۰ را در بر گرفته است.

«کریستین کلارک»، دستیار دادستان، با انتشار بیانیه‌ای در این باره می‌گوید که این متهم به غیرانسانی‌ترین شیوه به قربانیان خیانت کرده است.

محاکمه این کشیش آمریکایی در روز دوم ماه می‌ در دادگاه منطقه‌ای «تولیدو» در ایالت اوهایو برگزار شده و بر اساس اسناد دادگاه، او اقدام به ارعاب و پرداخت پول به قربانیان کرده است.

پرونده بالتیمور

این رسوایی جنسی در حالی روی داده که پیش از این نیز کلیسای کاتولیک بالتیمور با رسوایی جنسی گسترده‌ای مواجه شد؛ یک گزارش جدید که اخیرا منتشر شد جزئیاتی از آزار جنسی بیش از ۶۰۰ کودک را از سوی کشیش‌ها و کارکنان کلیسا در این شهر افشا کرد.

بر اساس گزارش مفصلی از دادستان کل مریلند که اخیرا منتشر شد، اسقف‌ها در سراسر بالتیمور صد‌ها کودک و نوجوان را در طول شش دهه تحت آزار و اذیت قرار داده بودند.

تحقیقات درباره این آزار‌های جنسی به طور نظام‌مند از سوی کلیسا با شکست مواجه شده بود؛ گزارش ۴۶۳ صفحه‌ای، که نتیجه تحقیقات چهار ساله دادستانی کل است، آنچه را که به عنوان «سوءاستفاده فراگیر و مداوم» از سوی کشیش‌ها و سایر افراد در بالتیمور توصیف می‌کند، و همچنین اخراج‌ها و پنهان‌کاری‌ها را از سوی سلسله مراتب کلیسا مستند می‌کند.

رسوایی گسترده

رسوایی آزار جنسی در کلیسای کاتولیک در طول بیش از ۲۰ سال از زمانی که روزنامه «بوستون گلوب» پوشش سوء استفاده گسترده در کلیسا‌ها را مستند کرد، آشکار شده است.

از آن زمان به بعد موارد بسیاری از آزارهای جنسی در کلیسای کاتولید در بسیاری از کشورها افشا شده است.

کالیفرنیا

در ایالت کالیفرنیا تجزیه و تحلیل نزدیک به ۷۰۰ شکایتی که در سه سال گذشته علیه مؤسسات کاتولیک در سراسر کالیفرنیای شمالی ارائه شده، نشان می‌دهد که رسوایی آزار جنسی کودکان کلیسا در این منطقه به طور قابل توجهی بدتر از آن چیزی است که مردم قبلا می‌دانستند.

تحقیقات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰ نفر از کشیش‌ها و کارمندان کلیسای کاتولیک که در موج شکایت‌ها نام برده شده‌اند، هرگز به طور علنی به سوء استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان متهم نشده بودند و برخی از متهمان جدید به عنوان کشیش به کار خود ادامه می‌دهند.

زمانی که انکار برخی از موارد آزار جنسی ممکن نبوده، ریاست کلیسا تنها با منتقل کردن مرتکبان به پرونده‌ها پایان داده است؛ اسناد کلیسا با وضوح آزاردهنده‌ای نشان می‌دهد که اسقف اعظم بیش از آن که نگران محافظت از کودکان باشد بر موضوع جلوگیری از رسوایی و افشا شدن پرونده‌ها متمرکز بوده است.

عدم پاسخگویی و تلاش برای مخفی کردن پرونده‌ها

در حالی که گزارش‌های مختلف از کلیسای کاتولیک در سراسر جهان حاکی از سوء استفاده گسترده جنسی در طول دهه‌های متمادی بوده و عمده قربانیان را کودکان تشکیل می‌دادند، اما نتایج بسیاری از تحقیقات به این موضوع اشاره دارد که سلسله مراتب مقامات کلیسا بر مخفی کردن مدارک در این زمینه متمرکز بوده‌اند و در برخی از پرونده‌ها، مدارک موجود به مدت چند دهه مخفی مانده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *