رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت مانع زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت دار و راهبردی دولت

13:03 - 21 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۱۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ضرورت مانع زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت دار و راهبردی دولت
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور گفت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید که در جهت تقویت بنیه اقتصاد کشور و تحقق اقتصادی مقاومتی است باید به صورت جدی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، آخرین وضعیت طرح‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و میزان پیشرفت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و موارد لازم جهت رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: طرح‌هایی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شده، اولویت‌های مهم و راهبردی دولت برای افزایش قدرت اقتصادی کشور با توجه به شرایط تحریمی کشور و نظم جدید جهانی است و از نقشه جامع مقاوم سازی اقتصاد ایران استخراج شده است. قدرت اقتصادی کشور باید با این طرح‌ها بروزرسانی شود و افزایش یابد و بر اساس آن، تعاملات بلندمدت با شرکای بزرگ اقتصادی طراحی شود که در حال پیگیری آن هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور گفت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نیز در جهت تقویت بنیه اقتصاد کشور و تحقق اقتصادی مقاومتی است که باید به صورت جدی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

مخبر از مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشور به عنوان یک ضرورت یاد کرد و اظهار داشت: اجرای طرح‌ها باید با مشارکت و محوریت مردم انجام شود به گونه‌ای که هم در سرمایه‌گذاری و هم در مدیریت، مردم نقش‌آفرین باشند. راه نقش آفرینی مردم در طرح‌های کلان باید هموار شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به موانع زیست محیطی پیش روی برخی پروژه‌های توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد ظرف یکماه جلسات مشترکی را برگزار و با اعمال اصلاحات لازم، زمینه اجرای پروژه‌ها را فراهم کنند.

مخبر همچنین بر پیشبرد پروژه‌های ریلی از طریق شرکت سهامی عام پروژه و با مشارکت سرمایه‌های داخلی تاکید کرد و وزارت راه را ملزم کرد نسبت به ارائه الگوی عملیاتی در این زمینه اقدام نماید. در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزرات جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سخنگوی دولت و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیر ستاد پس از ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه گذشته، پیشنهاد‌هایی جهت رفع موانع مطرح و مبتنی بر آن، موارد لازم جهت پیشبرد طرح‌ها و مانع زدایی از آن‌ها به تصویب رسید.

تسهیل در تامین مالی پروژه‌های مرتبط با طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، مشارکت صندوق توسعه ملی در این زمینه و طراحی الگوی تامین مالی از مسیر منابع داخلی و مردمی و بخش خصوصی و سرمایه گذاری بانک‌ها در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب، از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *