رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

آنتون ابوعاقله: پیگیری پرونده شهادت شیرین ابوعاقله ادامه دارد/مصونیت اسرائیل باید متوقف شود/امیدواریم تحقیقات آمریکا بر اساس واقعیت باشد

7:00 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۰۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آنتون ابوعاقله: پیگیری پرونده شهادت شیرین ابوعاقله ادامه دارد/مصونیت اسرائیل باید متوقف شود/امیدواریم تحقیقات آمریکا بر اساس واقعیت باشد
یک سال پس از شهادت شیرین ابوعاقله همچنان هیچگونه پاسخگویی از سوی رژیم صهیونیستی درباره این پرونده وجود ندارد.

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره در روز ۱۱ می ۲۰۲۲ در حالی که حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری را پوشش خبری می‌داد، از سوی نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی ابتدا با مطرح کردن توجیهات بی‌پایه هرگونه مسئولیت را در قبال شهادت این خبرنگار شبکه الجزیره رد کرد، اما در نهایت تحقیقات متعدد نقش نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهادت «ابوعاقله» تایید کرد.

همزمان با نخستین سالگرد شهادت این خبرنگار فلسطینی، خبرگزاری میزان با «آنتون ابوعاقله»، برادر «شیرین ابوعاقله»، به گفت‎وگو پرداخته است که در ادامه می‎خوانید.

پیگیری پرونده شهادت «شیرین ابوعاقله»

«آنتون ابوعاقله» در ابتدا ضمن اشاره به آخرین تحولات پیرامون پرونده شهادت خواهرش، گفت: ما به عنوان خانواده «شیرین ابوعاقله» همچنان اجرای عدالت در مورد وی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم این هدف به زودی محقق شود.

وی با بیان اینکه این امر کار آسانی نبوده و بسیار چالش برانگیز است، اظهار کرد: با این وجود ما بر اجرای عدالت در این پرونده و پاسخگویی اسرائیل تاکید می‌کنیم.

ارجاع پرونده به دیوان لاهه

«آنتون ابوعاقله» در بخشی دیگر درباره ارجاع پرونده به دیوان کیفری بین‌المللی، بیان کرد: شبکه الجزیره دادخواستی را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه داده و خواستار تحقیقات این نهاد درباره جان باختن «شیرین» شده است.

وی تاکید کرد: این امر بسیار مهم است که سازمان ملل یک تحقیق مناسب، معتبر و شفاف درباره این موضوع انجام دهد.

بیانیه‌ هماهنگ کننده آمریکا در قدس درباره شهادت شیرین ابوعاقله حقیقت نداشت

«ابوعاقله» همچنین درباره تحقیقات آمریکا درباره شهادت «شیرین ابوعاقله»، گفت: پس از فشارها از طرف ما و تعدادی از قانونگذاران و سناتورها، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در خصوص پرونده «شیرین ابوعاقله» آغاز کرد؛ این تحقیقات در ماه دسامبر گذشته آغاز شد و امیدواریم که نتیجه این تحقیقات بر اساس حقیقت و مصاحبه با شاهدان باشد نه مانند بیانیه‌ای که از سوی هماهنگ کننده امنیتی آمریکا در قدس منتشر شد و بر پایه هیچ حقیقتی نبود.

انجام نشدن تحقیقات از سوی رژیم صهیونیستی

«آنتون ابوعاقله» در ادامه به مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در روند تحقیقات اشاره کرد و گفت: اسرائیلی‌ها مانند همیشه هیچ تحقیقاتی در این باره انجام ندادند یا دستکم تحقیقات درستی انجام ندادند، درست مانند تحقیقاتی که پس از کشتن هر روزنامه‌نگار دیگری انجام می‌دهند.

وی می‎گوید: در طول بیست سال اخیر ۲۲ روزنامه نگار از سوی اسرائیل کشته شده، اما هیچ تحقیقاتی درباره این قتل‌ها از سوی اسرائیلی‌ها صورت نگرفته است.

مصونیت رژیم صهیونیستی باید پایان یابد

«ابوعاقله»، ادامه داد: ما به عنوان خانواده «شیرین ابوعاقله» بر انجام تحقیقات با هدف اطمینان از اجرای عدالت و جلوگیری از تکرار این رویداد برای روزنامه‌نگاران دیگر صرف‌نظر از ملیت آن‌ها تاکید داریم.

وی با بیان اینکه این جنایات باید پایان یابد و عدالت درباره آن‌ها اجرا شود، تصریح کرد: مصونیتی که اسرائیل از آن برخوردار است باید پایان یابد.

«آنتون ابوعاقله» در پایان گفت: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا اسرائیل را برای پایان دادن به این مصونیت و استاندارد‌های دوگانه تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/



محمدصالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
به نام خدا
باعرض تسلیت شهادت خبرنگار فلسطینی شیرین ابوعاقله ماهمه مردم ایران از این جنایت ابراز انزجار میکنیم و مطمعن هستیم خون پاک این شهید دامن سفاکان و جنایتکاران خونریز اسراییل را خواهد گرفت .انشاءالله
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *