گفت‌وگو|

زیر بنای جامعه در ساخت هویت فرهنگی افراد موفق عمل نکرده است

8:45 - 21 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۰۲۲
زیر بنای جامعه در ساخت هویت فرهنگی افراد موفق عمل نکرده است
یک کارشناس مسائل آموزشی گفت: زیر بنای جامعه در ساخت هویت فرهنگی افراد موفق عمل نکرده است و ما نتوانستیم زیر بنای اصولی و اساسی ملی را در جامعه به درستی ارزش‌گذاری کنیم.

 خبرگزاری میزان - رهبر انقلاب در دیدار با معلمان که به مناسبت روز معلم برگزار شد از زنده کردن احساس «هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان گفتند و بر ضرورت تألیف جذاب، به‌روز و مبتکرانه کتاب‌های درسی تاکید کردند.

در همین رابطه فروغ تیموریان، کارشناس مسائل آموزشی و دبیر آموزش و پرورش به میزان گفت: ما یک هویت ایرانی و یک هویت اسلامی داریم و نباید اینگونه باشد که پرداخت به هویت و جایگاه افراد در کشورشان تنها در کتاب‌ها گنجانده شود، ما می‌توانیم از ابتدا هویت ایرانی و جایگاه افراد را در ذهن کودکان از راه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها و کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول به نحوی آموزش دهیم که دانش‌آموز احساس داشتن هویت و مثمرثمر بودن در جامعه داشته باشد.

این جامعه شناس گفت: پرداختن به این موضوع نباید معطوف به دوره خاصی باشد، ما می‌توانیم این آموزش را از سنین پایین‌تر آغاز کنیم و به نحوی این اقدام را انجام دهیم که هویت ایرانی- اسلامی در ذهن کودک نهادینه شود تا در هر کجای دنیا هویت ایرانی- اسلامی خود را فراموش نکند.

تیموریان ادامه داد: متاسفانه زیر بنای جامعه در ساخت هویت فرهنگی افراد موفق عمل نکرده است و نتوانستیم زیر بنای اصولی و اساسی ملی را در جامعه به درستی ارزش گذاری کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *